Gå til innhold

Spontanaboerterte idag


Ásfríðr

Anbefalte innlegg

Jeg mistet idag den lille i magen, var 12 uker på vei.

 

Startet i går med fryktelige magesmerter og lett blønding, og skjønte i morges at dette var annen type smerte enn tidligere. Fikk bekreftet det hos legen og ble sent til gynekologisk etterpå hvor jeg fikk piller til hjelp med å rense ut restene.

 

Hos meg var dette sinnsykt smertefult, hadde fått med meg smertestillende i den "abortpakken" og fikk heldig vis grenet meg till Pinex Forte i tillegg. opplevde at jeg ble mer ruset enn smertelindret under prosessen, og lurer derfor på hvordan dere andre hadde det under SA?

 

Om jeg skulle komme borti dette en annen gang, kan man kreve å få andre smertestillende da? Jeg har til vanlig høy smerteterskel, men dette var hinsides alt annet jeg har vært borti.

 

Øker sjangsen for en SA når man har hatt det en gang?

 

Kan jeg være aktiv som vanlig etterpå nå? Feks ri hest, gå fjellturer? Eller skal man ta det med ro?

 

Når forsøkte dere å få barn igjen etter en SA, ser det er anbefalt å vente en menstruasjon, men jeg orker ikke begynne på ppiller igjen for en mnd.. kan dette føre til komplikasjoner? (Venter selvsagt til jeg slutter å abortblø og en uke etter blødningen har stoppet, vil ikke risikere infeksjon).

 

Er det andre ting jeg bør tenke på?

 

Kan jeg få psykiske senvirkninger? Jeg har landet ganske greit i forhold til hele hendelsen nå, kan den blusse opp igjen senere?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...