Gå til innhold

Søskenforsøk gjengen


Stompen80

Anbefalte innlegg

Søskenforsøk igang fra neste syklus!

 

Innsett i uke 37 dersom alt ser bra ut på ultralyd etter en måned på nesespray.

Har 5 eskimoer på frys men rekker kun 2 runder da eggene "går ut på dato" i februar neste år.

Søskenforsøk nr 2 etter at vi har fått 2 fantastiske gutter de siste 4 årene. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så heldig du er som har så mange på frys Vi4+1! Har du hatt mange innsett de andre gangene eller har det gått på første forsøk hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har så mange på frys Vi4+1! Har du hatt mange innsett de andre gangene eller har det gått på første forsøk hver gang?

 

Ja vi har vært veldig heldige:-)

Storebror satt på første ferskforsøk i 2012.

Lillebror satt på første fryseforsøk i 2014.

Har kun hatt uttak èn gang, da fikk vi ut 12 egg- 7 ble befruktet.

Så dersom vi får til dette en gang til så tror jeg vi har brukt opp flaksen vår for noen år .. :-|

 

Fikk beskjed om at eggene var av veldig bra kvalitet. Men at halen til svømmerne til mannen min ikke var optimale og jeg har endometriose så kombinasjonen er no go på å få barn uten hjelp.De brukte ICSI for å befrukte eggene. 

 

Dersom dette ikke går nå så er vi uansett veldig heldige som har 2 kjempeflotte gutter, men drømmen om en tredjemann er overraskende sterk... :babysmokk:  

 

Jeg hadde ikke gjort dette med god samvittighet dersom andre i Porsgrunn som ikke hadde fått sin første ennå fikk lengre ventetid, men jeg vet nå at de ikke behøver å bruke så mye tid på oss. Jeg tar blodprøver og sjekk på det lokale sykehuset, får resept i posten, en ultralyd og så ett innsett.

De kan også kontrollere syklusen min med synfase slik at jeg kan vente noen dager med innsett dersom det er hast med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk! Når man først må gjennom ivf så var jo det der et drømmescenario!

 

Har du vært fornøyd i Porsgrunn da? Hvis ikke det går med disse fryseeggene vi har på Riksen nå må vi over til Porsgrunn nemlig. Litt lenger å kjøre, siden vi bor i Oslo, men fullt overkommelig! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Mammadrøm? Jeg ser for meg at det er en utrolig tung beskjed å få, og frykter den selv.

 

Jeg blir litt misunnelig på alle dere som har egg i fryseboksen. Gruer meg til enda ett egguttak, da det for meg har vært en fryktelig smertefull affære, også i dagene etter uttaket. Om ikke neste ferskforsøk skulle gå bra håper jeg at jeg har fått noen egg på frys.

 

jeg ringte sykehuset i dag og skal ta blodprøver ved neste mens. Når disse er godkjent av lege vil vi vite når vi kan sette igang første egguttak, men blir ikke før rundt juletider/nyåret... Jaja, jeg ønsker å få slanket meg litt før forsøket for tror selv at det kan ha hjulpet da jeg ble gravid sist. Jeg er langt i fra feit, men bmi'en mener jeg er så vidt overvektig og mesteparten ligger rundt magen og det er ikke bra. Jeg gjør alt for å slippe x antall uttak så kutter ut snop og annen drittmat fremover og prøver å bli mer aktiv. Har blitt litt mye tv titting og snacks i permisjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir spennende for oss begge to Stompen80! Hvordan går det med deg og lillegutt da? Har du begynt å jobbe igjen og har han begynt i barnehage? Jeg har fortsatt permisjon, skal være hjemme ut november..litt rart hvis jeg er gravid allerede før jeg er tilbake men, sånn er det. Regner jo uansett med at vi må bruke noen forsøk da!

Jeg begynte å jobbe igjen 1.august og faren overtok da permisjonen. Rart, men også litt godt å være i jobb igjen etter så lang tid. Herlig å kunne snakke med andre voksne og ikke bare ha fokus på mat, bleier og søvn. Savner likevel småen masse så må finne frem bilder av ham i løpet av dagen... ;) Vi fikk barnehageplass fra august, men vi ønsker ikke å bruke den før far er ferdig med sin permisjon. De må jo få tid til å bli bedre kjent med hverandre. Gruer meg litt til han ikke skal være med en av oss hele dagen, men med en masse fremmede mennesker. Men det går nok helt fint når den tid kommer.

 

Har dere fått barnehageplass? Håper dere får full klaff på fryseegget. Det blir nok slitsomt med to tette, men og kjekt for de små å kunne vær nært i alder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går greit Stompen80! Det var fint å snakke med legen på mandag. Skal prøve annen hormon på neste forsøk da hun sa menopur ofte fungerer bedre på oss litt oppi åra! Får også høyere dose, 450 ie som er maks, så litt av en hestedose. Mensen kom i dag så da skal jeg ringe riksen etterpå og få dato for nytt forsøk. Skjønner det er kjedelig å vente til rundt juletider med nytt forsøk, men du er lur som skal bruke ventetiden fornuftig:-) Det skal jeg også prøve på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også opplevd at ingen av eggene blir befruktet. Også at det ikke var egg og kun ble to egg som overlevde av veldig mange ved uttak.

Spent på hvordan søskenforsøket går denne gangen. Er ikke klar for tre nye forsøk og vi får aldri nok egg til frys.

Her er det lang protokoll med lang nedregulering og ICSI som prøves ut.

Aner ikke hvordan vi ligger an. Vi har ikke hatt kontroll så langt.

 

Vi har vår hjemme så når vi omsider er i gang med forsøket ordentlig og om jeg blir gravid er jeg veldig spent på formen. Jeg ble veldig dårlig forrige gang, og det passer veldig dårlig.

 

Jeg er også veldig usikker på hvor mange forsøk og hvor lenge vi orker å holde på med dette. Det er en stor belastning. Kroppen lever sitt eget liv, og føler det går utover livskvaliteten.

 

Håper folk lykkes!

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom resepten i posten,så om to uker er jeg igang med spray.

Skjønner det har endret seg noe i forhold til tidspunkter med spray og kontroller siden sist,bla har jeg aldri vært inne til kontroll for å se om jeg er nedregulert før sprøytestart før,noe jeg skal nå.

 

Dere andre som hører til Riksen,- er det slik at Ullevål og Riksen har samarbeid nå?

Jeg skal nemlig ha uttak og kontrolldag på Riksen,mens jeg har fått kontroll før sprøytestart på Ullevål.

Høres dette riktig ut?

Jeg kan jo selvfølgelig sende en melding til Riksen å høre....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stompen80: nei vi har ikke fått barnehageplass.. Det er ikke full dekning i vår bydel, så vi har ikke rett på plass før august neste år. Men jeg skal ha ulønnet permisjon nå i tre måneder, også skal pappaen ha permisjon i desember og januar. Vi håper og krysser fingrene for at vi får barnehageplass i nærheten fra januar eller februar, hvis ikke må vi finne noen andre løsninger ... Mer ulønnet permisjon føles ikke så veldig aktuelt for meg, ettersom jeg nå prøver å bli gravid igjen. Men det ordner seg vel på en eller annen måte...

 

Skjønner det er kjedelig å måtte vente så lenge med å komme igang, særlig når du er motivert for forsøk nå! Men supert å se det fra den "positive" siden med at du da har tid til å gå ned litt i vekt. Skulle gjerne gått ned litt selv, spratt opp fire kilo da jeg sluttet å amme, men er ikke så kjempemotivert for det så tviler på at det blir noe av 😁

Uff ja jeg håper også at disse eskimoene overlever og at vi får full klaff på første forsøk, men for å beskytte meg selv har jeg egentlig innstilt meg på "det verste" som er er nytt uttak i Porsgrunn..det blir isåfall ny runde med søknad etc først, så aner jo ikke når det evt blir. Jeg syntes også det var veldig vondt med uttaket, men det må vel til 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også opplevd at ingen av eggene blir befruktet. Også at det ikke var egg og kun ble to egg som overlevde av veldig mange ved uttak.

Spent på hvordan søskenforsøket går denne gangen. Er ikke klar for tre nye forsøk og vi får aldri nok egg til frys.

Her er det lang protokoll med lang nedregulering og ICSI som prøves ut.

Aner ikke hvordan vi ligger an. Vi har ikke hatt kontroll så langt.

 

Vi har vår hjemme så når vi omsider er i gang med forsøket ordentlig og om jeg blir gravid er jeg veldig spent på formen. Jeg ble veldig dårlig forrige gang, og det passer veldig dårlig.

 

Jeg er også veldig usikker på hvor mange forsøk og hvor lenge vi orker å holde på med dette. Det er en stor belastning. Kroppen lever sitt eget liv, og føler det går utover livskvaliteten.

 

Håper folk lykkes!

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Samme her Anonym, hvis vi lykkes på første er jeg spent på formen, jeg skal være hjemme til november og var også dårlig form sist, var sykemeldt fra uke 7 til uke 11... Blir krevende med en liten tass i såfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her Anonym, hvis vi lykkes på første er jeg spent på formen, jeg skal være hjemme til november og var også dårlig form sist, var sykemeldt fra uke 7 til uke 11... Blir krevende med en liten tass i såfall!

Ja.. Jeg var sykemeldt fra uke 5 til permisjon. Jeg hadde uker hvor jeg ikke fikk gjøre noe så får et problem hvis det skjer igjen.

Jobber nå mens jeg har lille hjemme. Det blir beintøft.

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit Stompen80! Det var fint å snakke med legen på mandag. Skal prøve annen hormon på neste forsøk da hun sa menopur ofte fungerer bedre på oss litt oppi åra! Får også høyere dose, 450 ie som er maks, så litt av en hestedose. Mensen kom i dag så da skal jeg ringe riksen etterpå og få dato for nytt forsøk. Skjønner det er kjedelig å vente til rundt juletider med nytt forsøk, men du er lur som skal bruke ventetiden fornuftig:-) Det skal jeg også prøve på!

Så d e derfor æ fikk menopur.. Men resultatet ble ikke noe bedre med menopur enn d som var med puregon.. Litt av en hestekur du har fått! Æ har 225 og d funka greit på mæ.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt 75IE Menopur med 75ie Puregon, fikk 18 egg.

D må være kjedelig å måtte stikke to ganger, men bra at d funka.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D må være kjedelig å måtte stikke to ganger, men bra at d funka.

Det var ikke gøy. Men det var med det forsøk jeg ble kjemisk gravid på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kor vant man blir å stikke seg selv. Husker aller første forsøk kor man grua sæ å stikke og måtte puste gjennom stikking og nu liker man d fortsatt ikke men d går fint. Hos oss e d likestilling med sprøyter og, for mannen min måtte også stikke sæ selv for å starte produksjon til forsøket. Så begge må lide ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kor vant man blir å stikke seg selv. Husker aller første forsøk kor man grua sæ å stikke og måtte puste gjennom stikking og nu liker man d fortsatt ikke men d går fint. Hos oss e d likestilling med sprøyter og, for mannen min måtte også stikke sæ selv for å starte produksjon til forsøket. Så begge må lide ☺

Min mann har fått TESE.

To ganger

Endret av Holmenkoll2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med nr 1 på uttaksdagen?

Jeg ser for meg det blir ganske styrete. Var i dårlig form sist.

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er TESE?

 

Når uttaksdagen kommer for vår del så er småen begynt i barnehagen så han må nok dit. Jeg har de to andre gangene hatt en del smerter og stort sett ligget i sengen, så da er det greit å ikke måtte springe etter en liten unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er TESE?

 

Når uttaksdagen kommer for vår del så er småen begynt i barnehagen så han må nok dit. Jeg har de to andre gangene hatt en del smerter og stort sett ligget i sengen, så da er det greit å ikke måtte springe etter en liten unge.

TESE, TESA og PESA er behandlingsformer som brukes når det ikke finnes brukbare sædceller i ejakulatet, men hvor det har blitt påvist brukbare sædceller i selve testis eller pungen ved testikkel biopsy eller aspirasjon.

 

Men min mann trenger ikke TESE. Han har bare Retrograd ejakulation. Vi kunne egentlig bruke sæd fra bladder. Men IVF klinikkene ønsker ikke å gjøre det. Hvorfor? Jeg vet ikke. Min mann har sett 3 androlog/urologist (USA og Norge) og alle tre anbefaler Sperm Bladder Harvest. Sæd fra Testis er ikke det beste. Vi er veldig skuffet. Vi kjemper mot et system som ikke hører etter.  Vi skal ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er TESE?

 

Når uttaksdagen kommer for vår del så er småen begynt i barnehagen så han må nok dit. Jeg har de to andre gangene hatt en del smerter og stort sett ligget i sengen, så da er det greit å ikke måtte springe etter en liten unge.

Bhg hadde vært noe akkurat den dagen. Vår går ikke i bhg.

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med nr 1 på uttaksdagen?

Jeg ser for meg det blir ganske styrete. Var i dårlig form sist.

 

Anonymous poster hash: 0d60a...223

Hos oss så var mannen min med lille tøtta. Så måtte gjennom uttak og innsett alene men d gikk nu greit. Han vet kossn d fåregår.. Lille tøtta faktisk sov i den tida.. Endret av Minsin1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...