Gå til innhold
Det blir noen minutter nedetid og ustabilitet i perioden 11:30-11:45

Mangel på intimsone /grenser?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Lurer på om noen har noen formening om hva som er "normale" intim grenser for en 9 åring?

 

Stedatter på snart 9 er helt uten slike grenser, spesielt når det gjelder pappa. Ila av en dag går det ikke mer enn 5 min uten at hun må ta på han, hun kan fint ta han både på rumpå og innsiden av låret. Hun kan avbryte lek med andre barn og legge seg i pappa sitt fang og spør "om de kan gå hjem å kose", hun står opp om natten for å se på pappa, hun ligger naken i senga på min plass når jeg er bortreist. I tillegg er pappa tynget av skyldfølelse, så han henvender seg utelukkende til henne når hun er her. Meg og mine blir ikke inkludert i hverken planer eller samtaler. De sitter stort sett oppå hverandre i sofaen. Dette går fint i helgene, men i ferier synes jeg det blir litt vondt å bli ekskludert så totalt over lenger periode, da ender det med dårlig stemning, og det forsterker den positive oppmerksomheten stedatter får fra pappa... da skal de hverfall bare være de to og finne på alt mulige gøye greier uten oss andre.

 

Jeg har tenkt tanken om hun kanskje prøver å være pappa sin kjæreste slik at jeg ikke kan være det, og at det vel er en vanlig reaksjon for samværsunger....?? Det er bare 3 år siden foreldrene skilte seg, hun er her i de fleste ferier og helger, men det er jo selvfølgelig mindre enn 100 %.

 

 

 

Jeg valgte å avbryte båtturen vår i går da min sønn ble 14 år, og var nesten i tårer over at de andre ikke engang pratet med han. Er mulig jeg overreagerte.

 

Er det mulig at dette er den berømte stemorssjalusien jeg leser så mye om som spiller meg et puss her?

 

Anonymous poster hash: 9c836...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Våre barn i den alderen har ikke så mye intimgrenser de heller, men de er begge våre. Nakenhet eller påkleddhet ser ikke ut til å spille noe rolle om det kun er oss 4 som er hjemme.

 

Mine stebarn er nå voksne, men de har gått gjennom tilsvarende fase som din stedatter. De ville markere eierforhold til sin far, og demonstrere at de var øverst på rangstigen.

 

Dette bør far stoppe, det er ikke bra å lære barna at det er et hierarki innad i familien.

Særlig ikke når det er andre barn der også.

 

Markeringsbehovet er nok ikke eneste årsak. Der kan også være forsterket av savn.

 

Slik adferd og aksept hos voksne splitter den nye familien, og din mann bør forklare seg hvorfor han var med å ødelegge bursdagen til en 14åring!

 

Anonymous poster hash: b020c...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...