Gå til innhold

Er det trygt med stellematte på vaskemaskin?


i**

Anbefalte innlegg

Har lite bad, kun med plass til stellematte på vaskemaskin. Er dette trygt? Tenker at "stellebordet" får da ingen høye kanter, er det ikke lett at ungen da faller ned? Og badegulvet har fliser og er steinhard så ungen vil slå seg skikkelig om hun faller ned derfra! Noen med erfaringer som kan hjelpe? Er det trygt/ dumt/ sikkert nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort det med alle mine barn, det går bra men du må jo selvfølgelig passe på at barnet ikke faller på gulvet. Dette gjelder uansett om du har stellebord, alltid ha en hånd på barnet, de kan snu seg fort...

 

Anonymous poster hash: 8067c...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bittelite bad med stellematte på vaskemaskinen som eneste alternativ.

Gått som en drøm. Kjøpte en helt enkel stellematte på jysk og den har litt kant på sidene og du vil jo stå i enden der føttene er. Du står jo der uansett, så tenker det ikke er noe større sannsynlighet for at ungen faller ned derfra enn fra et vanlig stellebord. 



Anonymous poster hash: c96cb...23f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stellematte på vaskemaskin vil jo få like høye kanter som en stellematte på et stellebord/stellekommode, så det er jo ikke noe problem.

 

Her hadde det allikevel bydd på utfordringer å stelle på vaskemaskin for vaskemaskinen går jo hele tiden og det er vel ikke så behagelig for baby å bli stelt når maskinen rister under den.



Anonymous poster hash: 7bef2...392
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten vaskemaskin. Bare 50 cm dyp og 60 bred. Dvs stellematten må ligge sidelengs og jeg blir nødt til å stelle fra siden. Er det et problem? Synes det virker litt vanskelig å stelle fra siden. Hva er deres erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten vaskemaskin. Bare 50 cm dyp og 60 bred. Dvs stellematten må ligge sidelengs og jeg blir nødt til å stelle fra siden. Er det et problem? Synes det virker litt vanskelig å stelle fra siden. Hva er deres erfaringer med det?

Det er en vanesak. Har stelt alle mine 3 fra siden(har stellekommode), bortsett fra eldstemann som jeg stelte forfra helt i starten og heller fant ut at jeg foretrakk fra siden.

 

Anonymous poster hash: 7bef2...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vi brukte stellematte på førstemann da vi hadde lite bad, la den på gulvet når vi skiftet . Funket helt topp og bleieskift ble ekstra hyggelig da det var behagelig å sitte og stelle og leke:-) mye enklere og tryggere enn å ha den på vaskemaskin, men vet om mange som har den på vaskemaskin uten problem ig:-) smak og behag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...