Gå til innhold

Bryllup med kun oss og barna - erfaringer?


smurf78

Anbefalte innlegg

Vi har vært samboere i 10 år og har to barn sammen. Faren min sitt største ønske er at vi gifter oss, og det har vi jo tenkt på tidligere også, men da av juridiske årsaker. Ingen av oss drømmer om et stort bryllup og masse oppmerksomhet. 


 


Det vi lurte på er rett og slett å dra på tinghuset sammen med barna våre (3 og 6 år) og signere papirene, for så å dra og overnatte og feire et sted, kun samboeren min om meg. 


 


Er det noen som har erfaringer med et slikt bryllup? Tenkte jo at dette er så enkelt som det kan bli og at vi ikke trenger å planlegge noe, men nå dukker det opp flere og flere spørsmål:


 


- Hva slags kjole burde jeg ha? Føler at en brudekjole blir litt overkill, for hva gjør vi etter vielsen liksom? Går ut og spiser lunsj oss 4 kanskje? Da er det litt kleint å sitte der i en brudekjole vel? Men samtidig har vi jo lyst til å ta noen fine bilder og det er jo kjedelig å ha på seg en vanlig (ikke hvit) kjole. Kanskje noe midt i mellom, en hvit sommerkjole e.l.? Drømmen er jo selvsagt brudekjole, men føler det blir litt rart. Andre som har erfaringer? 


 


Har også lyst til å sette opp håret mitt, har alltid drømt om en fin frisyre


 


- Fotograf. Vi har jo lyst til å ta noen fine bilder av oss 4 (og kanskje noen av oss to bare). Men regner ikke med at de leier ut fotografer på tinghuset akkurat? Da må vi vel isåfall leie en som kan møte oss et fint sted og ta noen bilder?


 


- Er det kun tinghuset som er et alternativ? Vi bor Asker/Bærum. Vi har litt hastverk, for vi vil prøve å få det til allerede i august så vi må hive oss rundt og få sendt inn papirene. Ser at fredager i august (som vi selvsagt vil ha) er populært på tinghuset, og at man burde være ute i god tid. Vi kan vel fort ende med å få en mandag kl 10, og det er jo selvsagt ikke så stas. Human-etisk forbund vier også, men må ha 3 mnd varsel. 


 


- Hvordan gjør man det med forlovere? Vi ønsker ikke å ha noen venner under vielsen, ønsker at det kun skal være oss 4. Man kan få vitner av tinghuset, sant? Og hvem kan signere forloverattesten som må sendes inn? Kan vi bare få en nabo e.l. til å gjøre det? Vil som sagt ha minst mulig oppstyr rundt dette, og hvis jeg spør min beste venninne forventer hun nok å få komme i bryllupet også. 


 


Vi lurer også litt på hva vi skal gjøre rett etterpå? Dra hjem og kle av oss og gå på jobb igjen hehe. Jeg kunne tenkt meg å spist lunsj/middag med nærmeste familie, men samboeren min vil være kun oss 2/4, han mener det blir kleint å dra inn familien når det er litt "påtvunget". Min far har sagt han skal betale fest og alt, men nå blir det jo ikke noe av det. Han blir nok selvsagt litt skuffet om han ikke får sett oss på dagen i det hele tatt, så kanskje vi kunne tatt med dem + evt. samboers foreldre (som 99% sikkert ikke kan komme uansett siden de bor 5 timer unna og driver en gård) ut og spist rett etter vielsen? Men føler jo da at vi burde hatt med søsken osv, men da blir vi plutselig veldig mange med en gang. 


 


Er det noen som har erfaring med et sånt bittelite bryllup? Og hva gjorde dere? 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...