Gå til innhold

Hva betaler far utenom bidraget?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Far har barna fredag-tirsdag hver annen uke og betaler bidrag som nav har regnet ut.

Vi har god kontakt og noen ganger tilbyr han seg å spleise på større utgifter.

Men må han det?

Hva skal jeg klare av utgifter med bidraget?

Vil ikke føle at jeg utnytter han, men samtidig så vil jeg måtte begrense ting for barna om jeg skal betale alt.

 

Idrett: jeg har betalt for svømmekurs, slalomskole og fotball. Han kjøpte forballutstyr.

 

Jeg har kjøpt alt av klær. De store tingene som dresser, jakker, regntøy osv. Sist hadde begge vokst ut av alt tøyet samtidig og det ble nesten 6000 kr. Han kjøpte litt skiftetøy som han har hjemme.

 

Nå er det skolestart og de skal ha nye sekker. Den ene begynner i 1. og den andre har vokst fra sekken. Alt av skoleting og kanskje et nytt plagg. Jeg føler at dette er min utgift. Blir glatt 2000kr og det er jo en del.

 

Tror jeg må være elendig med penger, men synes hele tiden de trenger noe. Vinterdresser, vintersko, så ull, så klær de vokser ut av, plutselig er det vår, joggesko, regntøy, lettere støvler, nytt tøy igjen, så sommer, sandaler... Ny runde.

 

Anonymous poster hash: d52b0...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Barnefar har samvær to timer i året og betaler kun det bidrag NAV har fastsatt. Alt utenom, må jeg dekke, både tannregulering, briller, bursdagselskaper osv..

Synest BF slipper for lett unna..

 

Anonymous poster hash: f0abb...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Han står for vanlige klær til de, men dresser, sko osv kjøper jeg. Jeg betaler aktiviteter, han betaler for en halv sfo plass, jeg for Bhg. Han betaler for aktiviteter som gjøres i hans helg. Det skulle bare mangle, men her flyr pengene da han fyller helgen med aktiviteter som kino, badeland, museer og andre utflukter. Han tar de også med på dyre ferier og turer også i helgene. Alt dette har ikke jeg råd til da jeg betaler for alt av utstyr og fritidsaktiviteter (til sammen fem aktiviteter med utstyr til alle aktivitetene). Jeg betaler skolesekker, innesko, utstyr til idrettene, alt av bursdagsgaver til andre barn, ulltøy, utedresser, sko og støvler, sykler, sparkesykkel, hjelmer osv. The list goes on. Men det er greit nok, han betaler det han må, og jeg har ikke krav på mer. Grunnen til at han betaler den halve SFO plassen er fordi jeg sa opp SFO da jeg ikke trenger plassen, mens han gjør det. Det ble bråk, gitt..!

Anonymkode: 3251a...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...