Gå til innhold

Amming


Stemorsblomst

Anbefalte innlegg

Jeg ammer ennå min 17 mnd gammel jente. Synes det begynner å bli på tide å slutte. Hun er gammel nok, og har begynt å tulle og bite. I tillegg forstyrrer det nattesøvn. Hun våkner om natten og vil ha pupp.

 

Ammer to ganger i døgnet, om kvelden før hun legger seg og om natten/morgenen når hun våkner. De dagene hun ikke er i barnehagen vil hun gjerne amme oftere. Hvis jeg ikke gir henne melk da, blir hun sint. Hun finner frem selv og dette føles ikke greit. Har prøvd å avlede henne, gi henne annen drikke og annen mat. Men det er ikke et tema. Hun skal ha melk og skriker og hyler.

 

Den største grunnen til at jeg vil slutte er at jeg har hyperprolaktinemi, så jeg må ta tabletter for å stoppe produksjonen. Så lenge hun drikker melk, produserer jeg mye. Kan pumpe av 4,5dl etter hun har fått på kvelden. Og jeg må pumpe, for jeg får melkspreng.

 

Har noen et godt råd? Hjelp meg, vær så snill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Hei, jo nå har jeg endelig sluttet å amme. Klarte å slutte i slutten av november i fjor. Mormor passet lillemor en helg, også begynte jeg på dostinex for å stoppe melken. Og etter det kunne jeg jo ikke amme. Det var noen ganger hun gråt etter puppen, men det gikk fort over. Så endelig ferdig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...