Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre! Trenger sårt hjelp


MammaTilLucas2016

Anbefalte innlegg

Er helt fortvilet. For to mnd siden begynte jeg å gi mme til gutten min pga dårlig vektoppgang. Endte med at vi ga det mer og mer. Som resulterte i at jeg holder nå p miste melken min. Når jeg ammer han så blir han ikke mett så det beste er vel å fortsette med mme. Vil ikke slutte å amme heller.

Er det noe jeg kan spise for at melkeproduksjonen skal gå mer opp?? Skal prøve å øke med både amming og pumping. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyppig amming(amme før mme) slappe av og ta det med ro så langt det lar seg gjøre. Stress er melkeproduksjonens verste fiende(vet jeg av erfaring.

Spise godt og drikke nok.

Drikke amme te.

Vørterøl sies vel også å hjelpe på melkeproduksjon.

Syntocinon nesespray(på resept), øker ikke produksjon direkte, men gir bedre utdriving slik at baby suger bra fra starten(og ikke blir sint fordi ikke melken kommer fort og nok)

 



Anonymous poster hash: eafb7...dd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er helt fortvilet. For to mnd siden begynte jeg å gi mme til gutten min pga dårlig vektoppgang. Endte med at vi ga det mer og mer. Som resulterte i at jeg holder nå p miste melken min. Når jeg ammer han så blir han ikke mett så det beste er vel å fortsette med mme. Vil ikke slutte å amme heller.

Er det noe jeg kan spise for at melkeproduksjonen skal gå mer opp?? Skal prøve å øke med både amming og pumping. Hva kan jeg gjøre?

Jeg gir kun MME pga ammeproblematikk (fikk masse sår osv, kortetungebånd på mini og sopp.. ja listen ble evig lang). Meeeen jeg leste om noen som lå i sengen hele dagen og slappet av sammen babyen sin og hadde babyen mest mulig på puppen for å øke produksjonen. 

 

Jeg selv pumpet i 6 uker før jeg til slutt innså at jeg måtte gå over på MME pga sår osv. Og med en baby som aldri sov var det desverre ikke rom for pumpingen. Men jeg pumpet hver 3. time og hadde i grunnen ekstremt mye melk da. Så det går jo ann å prøve pumping også. Om ikke pumpingen fører til at du blir stresset, for da er det jo mot sin hensikt da stress fører til dårligere produksjon. Man vil aldri kunne få ut mer på pumping enn når man ammer, så viktig å ikke bli stresset over hvor mye/lite som kommer =)

 

Masse lykke til, og så vil jeg bare si til slutt at MME er ingen nederlag. Du har gjort så godt du kunne, og mer kan ingen kreve av deg =) Selv om det er sårt å evt legge amming på hylla. Jeg syns det var pyton selv, for jeg ville så gjerne få det til :) Men nå ser jeg en del fordeler med MME også da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ta kontakt med en ammehjelper, se ammehjelpen.no, så får du råd tilpasset akkurat din situasjon. Men ja, det ehandler om å øke, legge baby til ofte (minst annenhver time) og pumpe dersom baby sove f.eks. Å få stimulert brystene ofte gir raskt økning i melkemengden. Mange har klart å gå fra nesten bare mme til fullamming vha råd fra ammehjelper. Evt meld deg inn i ammegruppen på facebook :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...