Gå til innhold

Smertelindring ved keisersnitt. Hvor og hva


mama78

Anbefalte innlegg

Hei,

Forrige fødsel endte med keisersnitt. Husker jeg var godt smertelindret det første døgnet, men så fikk jeg skikkelige smerter. Mener jeg fikk smertelindring intravenøst, i tillegg til noe i tablettform (Mulig det var ketorax jeg fikk intravenøst, men kun det første døgnet). Dette var på Ahus i 2012. Jeg skal mulig ha nytt ks, og leser ut i fra vedlegget jeg har fått, at de gir en kombinasjon av paracet, diclofenac ( betennelsesdempende) og oxynorm ( syntetisk morfin) i tablettform. Ikke noe intravenøst. 

Noen som nylig har tatt ks på Ahus, hva fikk du av smertelindring? Kun tabletter? Hvordan fungerte det? 

Noen som har tatt ks på Rikshospitalet? Hva fikk du av smertelindring der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde KS på Ullevål i 2013 og fikk tablett blanding, oxynorm,paracet og ibux tror jeg ca hver 6.time. det fungerte veldig bra og fikk en runde før det var gått 6 timer hvis jeg følte at jeg trengte det. Oxynorm fikk jeg bare i tre omganger og etter det var det bare paracet og ibux, men hadde ikke behov for noe mer heller 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg hadde KS på Ullevål i 2013 og fikk tablett blanding, oxynorm,paracet og ibux tror jeg ca hver 6.time. det fungerte veldig bra og fikk en runde før det var gått 6 timer hvis jeg følte at jeg trengte det. Oxynorm fikk jeg bare i tre omganger og etter det var det bare paracet og ibux, men hadde ikke behov for noe mer heller

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg hadde KS på Kalnes i februar. Da fikk jeg paracet intravenøst, oxynorm i tablettform. Jeg fikk også Ketorax og Stesolid, men dette var grunnet truende eklampsi. Hadde ingenting med smertelindring og gjøre, selvom det sikker bidro bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde KS på Kalnes i februar. Da fikk jeg paracet intravenøst, oxynorm i tablettform. Jeg fikk også Ketorax og Stesolid, men dette var grunnet truende eklampsi. Hadde ingenting med smertelindring og gjøre, selvom det sikker bidro bra.

Takk for svar! Ketorax fungerer i hvert fall godt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ketorax fungerer i hvert fall godt, hehe.

Man føler seg brått mye friskere hvertfall, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Nå er det meget mulig at du allerede har hatt KS, men jeg hadde KS på Riksen i juli-16. 
Jeg fikk paracet kombinert med ibux, i tillegg fikk jeg oxynorm og oxycontin. (Den av oxynorm/oxycontin som har lagtidseffekt - fikk jeg fast 4x om dagen, den andre ved behov)

Endret av VenterpåLilleSpire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

1 ks i 2004 - pinex forte hver 6 time og petidine/morfin i låret ved behov. 

1 ks 2010 - bare paracet hver 6 time og morfin i låret en sjelden gang.  

Begge st.olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...