Gå til innhold

Noen som er veldig overvektig som har vert gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og da mener eg veldig! Er 160 kg. Har jobbet lenge med å prøve å gå ned i vekt. Men den står bom stille.. Sliter med forskjellige ting som gjør at eg har gått opp i vekt, og som og gjør det fryktelig å gå ned. Har blitt henvist fpr operasjon nå, som eg egentlig er livredd for og ikkke vil ha, men klarer ikke se andre utveier.. Og i dag fant eg ut at eg er gravid! Er i sjokk! Hadde aldri trodd det sku skje så stor som eg e... Har vert uforsiktig før og ingenting har skjedd, har også fått beskked om at eg har pco og kan ha vanskelig fpr å bli gravid. Så det er ikke noe eg har prøvd på nå, for ville virkelig gå ned i vekt først.. Er en smule stressa nå.aner ikke om dette er noe som er gjennomførbart engang. Men samtidig så sliter eg mwd å ta det vekk.. Foe har jo lyst på ett barn til. Er 37, så den biologiske klokka tikkwr jo og.men samtidig vet eg ikkje om kroppen min tåler det.. Klarer ikke helt ta det inn over meg.. Noen som har noen erfaringer ang dette?

 

Anonymous poster hash: 8ddb3...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg veide 115kg da jeg ble gravid, det gikk helt fint. Jeg fikk oppfølging på Adipol på Rikshospitalet, det er en egen oppfølging for overvektige gravide. En nydelig jordmor og tiner hos ernæringsfysiolog. Hvis du bor i Oslo er det virkelig å anbefale, eller sjekk om det finnes lignende tilbud der du bor. Finnes det ikke, så ville jeg bedt fastlegen om henvisning til ernæringsfysiolog og gått jevnlig gjennom svangerskapet.

All fysisk aktivitet er bra, trenger ikke trene hardt men gå en tur hver dag. Bra for blodtrykk og kroppen ellers.

Tenk på at dette er din mulighet til å endre kostholdet for noen andre enn deg selv. Det var min største motivasjon til å unngå sukker og raske karbohydrater. Jeg ville gi babyen min det beste utgangspunktet. Jordmoren min sa at startvekten har mindre å si enn selve oppgangen i svangerskapet.

Lykke til 👍

 

Anonymous poster hash: 24d87...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo helt å si gratulerer!!! :-) Håper at du klarer å glede deg over graviditeten.

 

Anonymous poster hash: 24d87...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så langt på vei. Ca 6 uker mente legen.. Var 130 ved mitt forrige svangerskap. Gikk ned 7 kg. Og alt gikk egentlig helt fint hele veien. Fikk svangerskapsforgiftning helt i slutten, men det mente de ikkje var noen fare siden eg var i aå fin form.. Men gutten var mindre enn forventet da han ble født og hadde lavt blodsukker. Det ble fint på noen dager. De påstod alle at svangerskapsforgiftning ikke hadde hatt noen innvirkning på noe, bortsett fra en sykepleier som sa at han muligens hadde tært på morkaken pga det. At det var grunnen.. Så vet ikke ka eg skal tro..

 

Så har jo selvsagt tanker lm det osv.. Og er jo mye større nå enn da.. Flere kilo kom på etterpå..

Livredd for at eg skal legge mer på meg.. Har prøvd å kutte ut ting, men vekta står dønn i ro.. Bekymrer meg vel alt for mye.. Klarer ikke helt å ta det inn over meg og føle eg er gravid.. Var igrunn bare manglende mens, manflende matlyst og fryktelig ømme bryst som fikk meg til å ta en test.. Og hadde visst rett i min bekymring.. 😉 har også ekstremt svære bryst redd de skal bli enda større også... Snakker cup h lizm..

Og takk for gratulasjoner... Skal prøve å ta det til meg... 😉

 

Anonymous poster hash: 8ddb3...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt de følelsene du sitter med, hadde mange av dem selv. Jeg fikk så god oppfølging underveis at alle bekymringer kunne jeg bare spart meg for. Ta imot alle tilbud du får om oppfølging og gjør gode valg hver dag, så vil jeg tror det går helt fint med både deg og baby. 😉

Du bor ikke i Oslo?

 

Anonymous poster hash: 24d87...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei bor i Bergen, og har ikke hørt om noe sånt her. Men legen sa vertfall at eg skulle bli fulgt godt opp. Hun henviste meg til Haukeland med en gang og håpte eg kom til fort og fikk snakket med de, og fikk høre ka de hadde å si. Har ikke hørt noe enda, men er nå bare litt over en uke siden hun henviste og har vert mange helligdager mellom... Så regner med eg hører noe snart.. Evt bli fulgt opp av en ernæringsfysiolog og.

Eg må bare prøve å slappe av og slutte stresse.. Er litt stresset av ett par andre ting som innebærer sykdom i familien for øyeblikket ogaå, og det hjelper ikke på. Men håper eg kan roe meg litt ang det snart.. Skal feire bursdagen te guttungen snart også og klarer ikke planlegge den heller.. Klarer ikke fokusere på noenting.. Hehe. Vet ikkje ka som feiler meg... 😉 men det kommer srg vel forhåpentligvis snart.. 😉

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 8ddb3...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...