Gå til innhold

Skal på UL i dag, wish me luck...


Kufiolilla

Anbefalte innlegg

Fikk en sønn i 2007, den gang gikk alt ganske så uproblematisk. Men nr 2 viste seg å bli vrien! Var en del ting i livet mitt som gjorde at vi utsatte prøvingen, så det har vært litt til og fra siden 2010, men de siste 2 1/2 årene har vi prøvd "intensivt" uten hell. Jeg har imidlertid gjenkjent graviditet noen ganger, blant annet ved at jeg kjenner når egget fester seg - har hatt en liten festeblødning noen ganger, men mensen har alltid kommet - gjerne før tida, nesten som om den blir fremprovosert av at et egg forsøker å bore seg ned i livmorslimhinna. (noen som har hørt om noe slikt før?)

 

Har mistenkt kort lutealfase, men ikke gått til noen utredning, jeg er vel litt sånn som lar "skjebnen" avgjøre...

 

For noen uker siden fikk jeg imidlertid noen underlige smerter i lyskeområde venstre side. De gikk over på noen dager. Og så kom ikke mensen - og jaggu var jeg gravid, et fantastisk flott blått kryss, sterkt og fint! Jeg skjønte da at ubehaget jeg kjente antakelig var egget som festet seg. Men jeg liker IKKE området jeg kjente det i - det er nemlig forenelig med eggstokk/ eggleder :/

 

Jeg er fortsett gravid, har hatt sånn "passe" med symptomer, så jeg innbiller meg at spiren lever fortsatt ( ca 6+3 i dag) Men jeg blir IKKE kvitt tanken på at den kanskje har gravd seg ned på feil sted. Jeg har ikke hatt noe mere ubehag, men når jeg ligger på ryggen og klemmer på magen/ lysken så kjenner jeg en kul/ hevelse på siden som ikke er der på andre siden. Liker ikke... Men den kulen kan jo ha vært der fra før for at jeg vet (kanskje ikke så positivt det heller)

 

Har vært redd for innvendig UL også, da jeg lett får irritasjon/ nervebetennelser(!) i underlivet av den minste ting, og ser for meg at det kan fremprovosere abort.

 

Men tut og kjør, i dag bestilte jeg time til UL, kan ikke gå og vente på at eggleder skal sprekke heller... Kjennes ut som om jeg har skrudd ned alle forventninger, vil bare ha det overstått; å vite om jeg kan glede meg eller ei... Blir overlykkelig om alt er i orden, men håper ikke jeg blir alt for lei meg om det ikke er det heller... Håper det er mulig å ta utvendig UL (jeg er slank) men det spørs vel...

 

Kryss fingre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er redd for at innvendig ul kan fremprovosere abort så ville jeg heller tatt hcg prøve :) når jeg hadde exu så så en det ved å måle hcg, legen trodde det var en abort men hcgen gik svakt oppver,så ned, opp, ned opp. Jeg hadde symptom på exu som da var spotting ( rust farget) fra 2 dager etter ikm og til exuen ble fjernet.

​Det er jo stor sjanse for at graviditeten din er der den skal være :) håper virkelig du får en god opplevelse på ul og at alt er som det skal :) Masse lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du store min, alt var i skjønneste orden! Det var en liten spire som satt på riktig sted, og hjertet banket. Det var eggleder/ eggstokk jeg hadde kjent, den var litt forstørret fordi det var der egg(ene) hadde kommet fra. Det hadde i utgangspunktet vært to spirer, men den ene var gått til grunne. Så det kunne hende jeg fikk en liten blødning om litt, og da skulle jeg ikke bli redd, det var antakelig ingen fare med den levende spiren.

 

Så da puster jeg lettet ut for denne gang, da går det mest sannsynlig bra dette her :D Selve undersøkelsen var skånsom som bare det, likevel kjenner jeg lett irritasjon nedentil nå (som om jeg reagerer litt på glidemiddelet?) men håper da inderlig at det ikke har noe å si.

 

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...