GĂ„ til innhold

40 og plutselig gravidđŸ˜¶ Med panikk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er 40 Är, har to smÄ barn som vi prÞvde lenge lenge for Ä fÄ. FÞr fÞrstemann hadde vi 11 ivf forsÞk og sju aborter. Barnet satt av seg selv. FÞr andremann hadde vi to ivf forsÞk. Beskjeden var at jeg var for gammel hadde dÄrlige egg osv. Plutselig gravid den gangen ogsÄ.

 

Minstemann er litt over et Ă„r og nĂ„ har jeg blitt gravid igjen. Fortsatt veldig tidlig, men merker at panikken er i ferd med Ă„ ta meg. Jeg er 40 og kommer til Ă„ ha tre barn, tre relativt smĂ„ barn😳

 

Vet at dette er litt tull, men jeg har endelig fÄtt tilbake kroppen min, jeg er i god form fysisk og lÞper flere ganger i uka (kan jeg fortsette med det? Tidligere har jeg stort sett satt meg ned og venta etter testen ble positiv, kan ikke gjÞre det samme denne gangen)

 

Kommer ikke til Ă„ ta abort, vi har som sagt drevet med prosjekt baby i mange mange Ă„r. Men allikevel, panikk. Noen som har noen trĂžstende ord?

 

Anonymous poster hash: dd6ba...3af

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Gratulerer!!!

SÄ fantastisk heldig dere er som virkelig fÄr oppfylt familiedrÞmmen.

Dette "probleme" drþmmer alle slitere om😊

Familie er det mest fantastiske man kan skape!

 

Anonymous poster hash: c6cd5...4e2

Lenke til kommentar

Gratulerer! :) Det er jo bare helt fantastisk nÄr kroppen ordner det selv uten innblanding. Jeg er forÞvrig i samme situasjon, flere mislykkede ivf forsÞk, men har blitt naturlig gravid 3 ganger (pluss 1 ivf). Jeg ble spontant gravid i hÞst, hadde nettopp fylt 42 Är. NÄ  har jeg bare 10 uker igjen til termin nÄ. (Og denne gangen skal prevensjon pÄ plass ;) )

 

Jogge mÄ du bare gjÞre sÄ lenge du vil :) Jeg gikk pÄ yoga helt til jeg ble utslÄtt av influensa. Og trening er bare bra for deg og den lille.

Lenke til kommentar

Jeg har det likedan som deg, men jeg har store barn fra fÞr. Dette var ikke planlagt og kom som et sjokk. Var ferdig med unger og sÄ fram til resten av livet med tid til bare meg og mitt. Ble ikke slik da... Hadde panikk i begynnelsen, er 23 uker pÄ vei og fÞler meg mer og mer fanget. Trodde det skulle gi seg etterhvert som svangerskapet gikk sin gang, men det har det altsÄ ikke gjort. Ikke mye trÞst fra meg, men du er i hvertfall ikke alene om Ä fÞle slik du gjÞr.

 

Anonymous poster hash: 957f9...6e9

Lenke til kommentar

Er nesten i samme situasjon.

Har to fra fÞr hvor minste er drÞye Äret. Eldstemann noe eldre. Fikk i gÄr positiv test. FÞrst ble jeg glad, for jeg har fÞlt litt pÄ at jeg kanskje ikke var ferdig etter to, men nÄ har panikken tatt meg. Tanken pÄ en ny baby var herlig sÄ lenge det var en tanke/fantasi, men nÄr virkeligheten dundrer i hodet pÄ en er fÞlelsen en ganske annen.

Skulle gjerne kommet med trÞstende ord. Selv ble jeg veldig lettet over at du har postet dette. FÞler meg ikke sÄ alene lenger...

 

Anonymous poster hash: 5bf55...277

Lenke til kommentar

Annonse

Gratulerer! :) Det er jo bare helt fantastisk nÄr kroppen ordner det selv uten innblanding. Jeg er forÞvrig i samme situasjon, flere mislykkede ivf forsÞk, men har blitt naturlig gravid 3 ganger (pluss 1 ivf). Jeg ble spontant gravid i hÞst, hadde nettopp fylt 42 Är. NÄ  har jeg bare 10 uker igjen til termin nÄ. (Og denne gangen skal prevensjon pÄ plass ;) )

 

Jogge mÄ du bare gjÞre sÄ lenge du vil :) Jeg gikk pÄ yoga helt til jeg ble utslÄtt av influensa. Og trening er bare bra for deg og den lille.

 

Ser jeg glemte noe vesentlig her.

 

Jeg var ikke klar for noen ny baby denne gangen. Jeg hadde nettopp klart Ä venne meg til tanken pÄ Ä gÄ videre med bare to barn, bruke tid med dem, og ikke minst gjÞre andre ting som jeg hadde lyst til. Hadde nettopp begynt pÄ studier da jeg fant ut at jeg var gravid, og de mÄtte jeg sette pÄ vent. Jeg har ikke gledet meg sÄ veldig over dette svangerskapet - men sÄ har jeg ogsÄ vÊrt syk med influensa og kronisk luftveisinfeksjon siden februar, det har tappet veldig pÄ energien. Jeg ser veldig frem til Ä bli ferdig, og jeg hÄper at gleden over babyen kommer etter hvert.

 

HÄper det gÄr bra med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...