Gå til innhold

Baby med alvorlig hjerneskade?


Herognå

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hei. Jeg har en gutt født i august som fikk hjerneinfarkt fra en blodpropp under fødsel. Vi vet ikke enda utfallet hans, må vente og se. Jeg vil også gjerne komme i kontakt med andre i lignende situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei. Jeg fødte ei jente med alvorlig hjerneskade i juli. Hun er nå 5 måneder og utvikler seg normalt så langt. Veldig vanskelig å bare gå å vente, og ikke vite om hun evt får varige mén av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det går over all forventning så langt. Legene sier han har en god prognose for å ikke få senskader av infarktet, og så langt er det ingen tegn å se. Krysser fingrene for at det fortsetter. Hva med ditt barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er! Jeg har et barn som vil dessverre være multihandikappet resten av livet. Men h*n er såkklart verdens nydeligste vesen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det var trist og høre :-( såklart er h*n verdens nydeligste vesen! Man elsker de jo like mye uansett hvilke utfordringer de har. Det er nok et stort sjokk, liksom ikke det man ser for seg når man skal få en baby. Men det blir jo hverdagen deres. Selvom den blir annerledes og mer krevende enn man hadde tenkt, så blir det bra!

Her har lille begynt å stritte i mot med høyrearmen når vi skal vaske/tørke under (den siden senskadene kan komme på). Vi er regelmessig hos fysio heldigvis. Hun sa at det trenger ikke bety noe, for han virket egentlig ikke stiv. Bare at han ikke vil løfte armen. Men vi skulle følge med på det :-)

Kjenner jeg blir litt smågal av denne ventingen. Er så utålmodig. Vil vite med en gang om/hvordan utfordringer han eventuelt får. Det er ikke eventuelle utfordringer som plager meg, men denne ventingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var sånn vi også. At vi var utålmodige og ville vite alt. Barnet her er ett år nå, og jeg er like utålmodig😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei. Vi fikk ei jente 31. januar, og MR-bildene viser alvorlig hjerneskade. Vi vet lite om hva dette vil ha å si for henne, men legene har fortalt at hun mest sannsynlig vil få utfordringer motorisk. Mentalt vil de ikke uttale seg om.

Herognå, når og hvordan oppdaget dere de første tegnene?

Forstår godt at den største utfordringen er ventingen. Tror nok det blir det for oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...