Gå til innhold

Konfirmasjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Håper jeg kan få litt input her.

 

Datter skal konfirmere seg om en mnd. Bio far har vært mer eller mindre fraværende siden datter var 1 år, men de siste årene har det vært litt sporadisk kontakt.

 

Han har aldri bidratt økonomisk, bidrag blir sjeldent betalt osv.

 

Jeg er samboer på ny. Og i konfirmasjonen til datter har hun bedt om å ha selskapet her hjemme og om å få invitere familien på min side, familie til stefar + bio far m/samboer og farmor m/ samboer.

 

Totalt blir vi 40 gjester, hvor (sett bort fra de 4 fra bio fars side) halvparten er min samboers familie og halvparten min side.

 

Samboer og jeg har totalt separat økonomi. Og han mener at bio far bør betale halvparten av alle utgifter og jeg resten. Jeg mener det er mer riktig at bio far betaler for sine 4, og at samboer og jeg betaler for vår familier sammen.

 

Noen forslag..?

 

Anonymous poster hash: 2fcfc...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at hvis "biofar" skal betale halvparten av utgiftene her så får ikke stefars familie komme. Her tar jo stefar sin familie egentlig biofars familie sin plass. 

 

Jeg hadde ikke følt det riktig at biofar skulle betale halvparten av utgiftene her, men du kan forsåvidt kreve det. (eller halvparten av ett nøkternt selskap)



Anonymous poster hash: 75672...fd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å si det, men jeg synes samboeren din høres smålig ut.

For det første dette med "totalt separat økonomi" som du snakker om, for meg blir det veldig unaturlig og "ukoselig" på en måte når man skal dele hverdagen.

Dette med konfirmasjonen, det skal være hjemme hos dere og blir derfor sikkert ikke så veldig dyrt. Hvorfor ikke strekke ut en hånd når far endelig viser at han vil være en del av jentas familie? Å kreve han for halvparten av kostnadene når han med følge bare utgjør en liten prosentandel av gjestene, vil være en krigserklæring for deres videre samarbeid.

Igjen, samboeren din fremstår som lite raus.

Endret av smiia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...