Gå til innhold

tips til samtale med lege?


svanse

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Vi er nå i gang med pp. 15. Jeg var innom legen i pp 11 for å høre om utredning. Han ba oss stresse ned prøvingen og ta tiden til hjelp. Jeg ønsker ikke sette meg til ro med dette svaret.

 

Jeg gikk til gyn privat. Hun kunne ikke se noe galt på innvendig ul, men at jeg nok trenger hormontilskudd av noe slag basert på syklusene mine som ligger på opp til 52 dager.

 

Kan jeg kreve blodprøver av legen min, eller må jeg vente til han føler vi har prøvd lenge nok?

Jeg er ganske konfliktsky og syns dette er så ubehagelig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke opp til han å føle? :) Spør og svarer han nei så bytt lege eller gå tilbake til privat gyn.

Skjønner at det er ubehagelig, er litt sånn selv. Men vi kan ikke sitte og vente på trege fastleger, dessverre. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har prøvd i over et år skal fastlegen henvise deg/dere videre, har dere prøvd i 15pp, med sykluser på 50 er dere jo langt over året, mest sansynlig må dere ha en eller annen form for hjelp for å bli gravide.

Det kan jo ta tid å komme til hos fastlegen også, så tar det tid å komme til offentlige gynekologer (snakker av erfaring). Om ikke fastlegen henviser deg- bytt lege..

Hadde jeg skulle startet på nytt nå (og vist det jeg har tillært meg gjennom erfaring med å vente i alle mulige køer) hadde jeg betalt det det koster for privat gynekolog med en gang, og sluppet unna mye av ventingen i det offentlige. Privat gynekolog kan rekvirere de blodprøvene du evt trenger. Mannen din bør også ta sædprøve (via fastlegen sin eller gynekologen din - var iallefall gynekologen som rekvirerte det til min mann)for å utelatte at det er noe feil der.

 

Anonymous poster hash: 35036...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) Jeg får bare stålsette meg og spørre på ny.

Ja vi har prøvd i over 2 år, så jeg mener det er opplagt at vi ikke klarer det selv. Noe er jo galt.

Hadde vi bodd i nærheten av en fertilitetsklinikk hadde jeg ikke tvilt på å ta det hele privat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Oj. Føler noen er mere uheldig en andre. Snakket med legen min i dag etter jeg tok blodprøverorje uke. Spurte da om hun kunne ta henvise meg til gyn for kontroll mtp at vi prøver på 4 mnd (ikke no stress) men blir litt nervøs ettersom jeg er så plaget til tider, lang syklus og mye hormonelle plager. Hun ville da henvise meg til gyn på fertilitetssenter. Ble overrasket også med tanke på at jeg ung. Håper du fikk noe hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...