Gå til innhold

Hjelp, gravid??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 21 år gammel og fikk min første menstrasjon på veldig lenge for 21 dager siden. Jeg og kjæresten min har samleie 2-5 ganger i uken og jeg lurer på om det er mulig at jeg er gravid selv om dette var min første mens på så lenge, eller om jeg kansje ikke har fått eggløsning etter dette. Jeg føler i det siste at jeg må tisse veldig veldig ofte, men vet ikke om det har noe å si så tidlig eller om det bare er psykisk fordi jeg tenker sånn på det. Har noen erfaring med dette?

 

Anonymous poster hash: 26d29...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er 21 år gammel og fikk min første menstrasjon på veldig lenge for 21 dager siden. Jeg og kjæresten min har samleie 2-5 ganger i uken og jeg lurer på om det er mulig at jeg er gravid selv om dette var min første mens på så lenge, eller om jeg kansje ikke har fått eggløsning etter dette. Jeg føler i det siste at jeg må tisse veldig veldig ofte, men vet ikke om det har noe å si så tidlig eller om det bare er psykisk fordi jeg tenker sånn på det. Har noen erfaring med dette?

 

Anonymous poster hash: 26d29...ad5

Hvis det er så lenge siden du hadde mens vil jeg anbefale deg å ta en test. Dersom du har 28-dagers syklus vil det fortsatt være en uke igjen til du skal ha mens, men jeg hadde tatt en for sikkerhetsskyld.

 

Anonymous poster hash: d9f52...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så lenge siden du hadde mens vil jeg anbefale deg å ta en test. Dersom du har 28-dagers syklus vil det fortsatt være en uke igjen til du skal ha mens, men jeg hadde tatt en for sikkerhetsskyld.

 

Anonymous poster hash: d9f52...959

takk for svar. Men dersom min forrige mens startet for 28 dager siden må jeg da vente lenger? Er det mulig at jeg har en syklus på lenger enn 28 dager? Det er jo umulig for meg å vite når dette er første gang jeg har fått mensen på omtrent ett helt år.

 

Anonymous poster hash: 26d29...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. Men dersom min forrige mens startet for 28 dager siden må jeg da vente lenger? Er det mulig at jeg har en syklus på lenger enn 28 dager? Det er jo umulig for meg å vite når dette er første gang jeg har fått mensen på omtrent ett helt år.

 

Anonymous poster hash: 26d29...ad5

Ja, det er mulig at du har en syklus som er lengre enn 28 dager, men jeg ville fortsatt testa.

 

Anonymous poster hash: d9f52...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har EL ca 2 uker før neste mens, ikke etter en mens. Hvis du har mensen en gang i året vil du ha hatt EL to uker før du fikk mensen forrige gang, og det er lite sannsynlig at du har blitt gravid etter du hadde mensen for 3 uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...