Gå til innhold

Tidlig ultralyd?


Pippelipp

Anbefalte innlegg

Er det mange som har vært/skal på tidlig ultralyd? Jeg hadde bestemt meg for ikke å stresse med sånt denne gangen, men merker at det hadde vært veldig fint å bare se den lille og vite at den så sterk og fin ut. Er 8 uker nå, og kunne tenkt meg og bestilt tidlig ultralyd i uke 11 ca. Men vet ikke om jeg blir å gjøre det. Ikke så mange private klinikker å velge i her jeg bor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei. Jeg hadde en sa i desember og har ikke fått tilbake mens etter det..men jeg tror at jeg er en 6-7 uker på vei. Kommer absolutt til å be om tidlig ultralyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber du fastlegen om tidlig ultralyd da? Trodde ikke man fikk det hvis man ikke hadde god nok grunn... Vi heller vel litt mot å droppe det nå pga jeg "kjenner" den private gynekologen her og ønsker ikke å gjennomføre det med han. Flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt tidlig ul hos fastlegen, ikke så dyrt. Heldig som har en som har utstyr.

Og jeg trengte ingen spesiell grunn, men har en om han trenger alikevel:D

 

-Jeg tok ut pstav i januar, ikke hatt mens ordentlig etter det og aner ikke hvor langt på vei jeg er. Barn nr 2 ble født med misdannelse i foten sin, og det oppdaget de ikke på ultralyd noen gang. Så jeg krever nå litt mer gransking. Det hadde vært enkelt å se om de hadde tittet på ben og armer. Han manglet noen tær og ene benet i leggen. Men han er en helt da, så det har nå ingenting å si:D

Det tok legeteam og gudvethva over 1 år på å bestemme seg hva de skulle gjøre, før de så amputerte foten hans. Kunne spart meg og pjokken mye stress med sykehusbesøk og tull i permisjonen om vi hadde vært litt forberedt.

 

-Men jeg vet hva og hvordan jeg skal organisere ting om denne tassen her skal ha noen overraskelser på lur.

 

Men ønsker meg en fancy time på Jessheim når tiden nærmer seg, 3D med bilder. Dette er unge nr 3 og den siste, så jeg vil gjøre dette minnerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svangeskapskontroll den 19. april, da er jeg 12 uker på vei. Vet ikke om det blir ultralyd da eller ikke, men siden jeg har mistet 3 ganger tidligere håper jeg det. Aldri kommet meg så langt som jeg er nå da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt time til UL i uke 8. Går privat, vet ikke om fastlegen vil synes at bekymring er en god nok medisinsk grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...