Gå til innhold

Småbarnspappa - Alkohol i bryllup


*sommer*

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det "dagen der på" etter en stor fest? Står begge tidlig opp med barna eller bare en av dere?

Vi skal i bryllup i utlandet og lurer på hva jeg kan kreve/forvente av mannen dagen der på?
Han har en utfordring med alkohol og jeg er redd det skal bli en reprise av en MEGET ukoselig bryllupsfest i utlandet for noen år siden (da var hans mor med som barnevakt, heldigvis).

Denne gangen er det min mor som blir med som barnevakt bryllupskvelden, men det betyr jo ikke at hun "skal/må være" barnevakt dagen etter også. Barna er 1 år og 2 1/2 år.

Er det helt bak mål å kreve/forvente at han blir med på frokost med barna dagen der på eller at han må være klar nok til å være med barna fra kl 10?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleier å gjøre det slik at den som er best i formen står opp tidlig så bytter vi på det i 11-12 tiden ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å gjøre det slik at den som er best i formen står opp tidlig så bytter vi på det i 11-12 tiden ☺

Synes dette høres ut som det mest rettferdige, så fremt en av dere ikke alltid drikker mer kvelden før da dere vet den andre tar grisevakta ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Nei vi pleier å ta litt sånn annen hver gang. Det begrenser seg ofte av seg selv når man vet at man skal opp med unger dagen etter likevel 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er helt umulig å svare på spørsmålet ditt og gjøre svaret overførbart til ditt liv ettersom jeg ikke kjenner mannen din. Krav og forventninger er to forskjellige ting også. Dersom du krever at han gjør dette og han motsetter seg så kan du ende opp i en krangel. Dersom du forventer at han gjør det så må forventningene dine være basert på noe, hvis ikke går du skuffelser i møte. Mitt råd til deg er å snakke med han på forhånd og planlegge, si at du tenker at det er urimelig å tynge moren din med slikt ansvar to dager på rad i utlandet. Kom også med noen forventninger til turen: kanskje du forventer at turen skal være litt hyggetid for deg og mannen i tillegg til familietid, og kanskje sitter mannen din og tenker at NÅ skal han slå seg løs siden dere har barnevakt - begge deres forventninger er derfr uforenelige og "You will have a bad time". Hjelper alltid å snakke på forhånd hva dere vil og håper på med turen, ettersom dere faktisk tar med dere barna er det rimelig å tenke at en skal ha litt familietid :) men menn tenker ikke alltid som oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...