Gå til innhold

Flytte sammen, begge barn fra før


Quiz Kalifa

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kort fortalt; vi har datet i 6 mnd, kjent hverandre i flere år før dette, barna introdusert, ekser hilst på hverandre, møtt hverandres foreldre etc.

Vært mye sammen, både med og uten barn, vært på helgeturer, henter hverandres barn i bhg etc.

 

Vi står nå ved et vei skille..

 

Vi begge er i en ugunstig bosiituasjon, den ene eier hus (som begynner å bli dyrt å holde alene) og den andre leier egen leilighet(trangt og dyrt pga forandringer i inntekt). Tema om å flytte sammen har vært diskutert flere ganger og vi begge er enige om at det er noe vi har lyst til PÅ SIKT!

 

Meeen.... Den ene er usikker på et punkt og det er fordi den andres barn kun er hos sin andre forelder annenhver helg, mens den ene har sitt barn 50/50... Den ene er redd sitt eget barn skal føle urettferdighet og at h*n svikter sitt eget barn, fordi det andre er tilstedet mer..

 

Det er ikke aktuelt at vi begge har 50/50 eller annehver helg på grunn av avstand for den ene og mors ønske om 50/50 for den andre..

 

Er det noen som er eller har vært i lignende situasjon som kan komme med noen gode råd..

 

Takk

Endret av Quiz Kalifa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er en velkjent problemstilling.

Kan dere ha barna sånn at de kommer hver sin helg? Da får dette barnet som er der minst forelderen sin i fred.

 

Anonymous poster hash: d7344...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en velkjent problemstilling.

Kan dere ha barna sånn at de kommer hver sin helg? Da får dette barnet som er der minst forelderen sin i fred.

 

Anonymous poster hash: d7344...a74

Ikke en god idé at de to barna ikke får tid sammen så de får utviklet et forhold, men er enig i at barnet hans trenger alenetid med faren - i tillegg til tid med dere alle nå når dere skal bli familie.

Bor dette barnet såpass nære at far kan følge på treninger, eller ta med på en aktivitet en dag i uka, selv om han egentlig ikke har samvær? Slik gjør vi det her, selv om mitt stebarn bor et stykke unna.

Ellers tror jeg det er viktig å hjelpe barna til å utvikle et godt forhold, og fokusere på at de skal behandle hverandre ordentlig. Her er stebarnet så glad i mine barn, at det er de hun gleder seg mest til å treffe når hun kommer. Men hun får altså også jevnlig alenetid med faren.

Ellers tror jeg bare dette er noe man må gjøre det beste utav, veldig mange barn har det sånn og det går jo greit. Mine barn har det også sånn i forhold til sin far, men dette er ikke noe vi fokuserer på å gjøre noe negativt utav. Life goes on, og de er veldig glade for at jeg har noen når ikke de er der.

Endret av smiia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...