Gå til innhold

Dere som veier 100kg ++


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som ønsker å starte en motivasjonsgruppe for å gå ned i vekt sammen?

 

Ønsker ikke lenger å veie 105kg, startet i går og føler jeg har kommet godt i gang selv om det bare har gått to dager. Mer redd for hvordan resten av veien til 55-65kg kommer til å gå. Mamma til en liten gutt som starter i bhg i august og ønsker ikke bli sett på som "den feite mammaen". Så her er første mål 20kg innen bhg-start!

 

Noen som vil være med?



Anonymous poster hash: d45e7...f10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette tresifrete tallet må vekk altså :o Gremmes hver gang jeg ser på det i speilet, noe må gjøres!

 

Når starter du? Og skal vi fortsette å snakke her eller annet sted? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tresifrete tallet må vekk altså :o Gremmes hver gang jeg ser på det i speilet, noe må gjøres!

 

Når starter du? Og skal vi fortsette å snakke her eller annet sted? :)

Er du hi?

 

Anonymous poster hash: 5e0d3...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tenkte det var eneste måten å gå av anonym hvis man ville snakke annet sted :)

Det beste er vel å være her inne på slankeforumet. Eller hadde du noe annet i tankene?

 

Anonymous poster hash: 5e0d3...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt ta det der, må man lage egen tråd osv der eller hvor kan jeg finne det?

Hmmm, du er på slankeforumet nå :)

 

Anonymous poster hash: 5e0d3...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg trenger noen for å holde motivasjonen oppe, så blir gjerne med.

Startet i dag på 108!!! Vil helst ned til 80 før neste sommer.

Første mål er under 100 før 17. mai,

Skal bruke lifesum appen og bevege meg mer. Tenker på sykling og svømming.

Hvilket opplegg tenker dere å følge?

AA

 

Anonymous poster hash: 7a1f9...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også motivert av sånne apper hvor man kan registrere og ha mer oversikt. Så her venter jeg i spenning på at FitBiten jeg kjøpte før påsken skal komme i påsken, sammen med sånn smartvekt. Var på 105 rett før påsken, føler ikke jeg har spist så helt forjævlig i påsken men får ikke sjekket før vekta kommer siden den andre streiket...

 

Frem til lillegutten starter i barnehagen i august blir det nok en blanding av gåturer og styrketrening. Må bygge opp ryggen og armene og tenker at styrketrening kan hjelpe til med det. Eller så blir det å kutte ned på salt og sukker, og prøve å få inn mer grønnsaker og sunnere middager. 

 

Å veie under 100kg innen 17.mai tror jeg er et godt mål, og slenger meg gjerne på. Men er man interessert i å ha felles veiedag og fortelle hvordan det går osv? Oppturer og Nedturer kan være greit å dele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil gjerne det. Kommer til å ha veiedag på fredager.

AA

 

Anonymous poster hash: 7a1f9...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan gjerne starte nå på fredag? 1.april er en god dag å starte på det :) Regner med at jeg har fått vekt og alt klart innen da. Går du hjemme om dagen eller er du i fulljobb? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i full jobb. Klarte å holde meg unna sjokoladen på jobb i dag, så godt fornøyd. Tenkte å ta en halvtime på ergometersykkel etterpå nå. Har problemer med et kne, så klarer ikke gå så langt. Det er også en motivasjonsfaktor for å bli lettere. Da blir det mindre belastning på kneet.

Veide meg første gang i dag, men heretter så blir det veiing på fredager.

Brukte litt tid på å finne frem på lifesum, men tror jeg har knekt koden nå.

AA

 

Anonymous poster hash: 7a1f9...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en liten trilletur i stad, og har bestemt meg for å begynne å legge igjen lommeboka de gangene den ikke er absolutt nødvendig. Så prøve å spise sunnere, men vanskelig :) men skal klare dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok verst de første dagene, men må ned nå. Har bare gått oppover siden siste svangerskap. Har ingen planer om å bli sylfide, men vil ha normal bmi.

Er altfor glad i søtsaker og snacks, så det kan bli vanskelig. Har en svakhet med cola zero, og det klarer jeg ikke å kutte enda.

Krysser fingrene for oss😊

 

Anonymous poster hash: 7a1f9...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som "bare" har cola zero, her er det vanlig cola også nettopp hatt både mensen og påske så ordentlig cravings på smash :P Tror nok jeg har gått opp noe, men får se hva startvekten er på fredag :)

 

Ønsker å gå ned i vekt og bli sunnere for familien (håper på å få dratt med samboer på mindre godteri osv, men blir nok noe i helgen da vi skal feire 3 bursdager) også når vi ønsker nestemann om 1-3 år så håper jeg at en mindre vekt kan få meg vekk fra glukosetesten (grøsser bare ved tanken) og at jeg kanskje ikke får hyperemis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 108 til 106,5. Riktig vei ihvertfall. Blir spennende å se hvilke utfordringer helga byr på. Lettere å holde seg når en er på jobb. God helg

AA

 

Anonymous poster hash: 7a1f9...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt og fitbit er enda ikke kommet, men god følelse av å ha vært i nok aktivitet denne uka :) God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vekten i går, fitbiten har enda ikke kommet... Vekta visste nøyaktig 110kg. Så har gått opp 5 kg siden 08 mars, ikke veldig mye. Heller ikke noe å være stolt av, men velger å tenke positivt at jeg ikke har gått opp mer enn 5 kg, særlig med tanke på at påsken nettopp har vært og denne helgen her har vi feiret bursdager fra fredag til søndag (drar snart i en). Men bare å jobbe hardere, og har laget en ukesmeny som jeg er utrolig stolt av, og fylt opp kjøleskapet med grønnsaker!

 

Mål for neste uke:

- Gå en tur / trene 30 min (eller mer) minst 3 dager i uka. 

- Holde meg til ukesmenyen. 

- Prøve å drikke mere vann, saft og te enn brus. 

- Gå ned 0.5kg eller mer. 

 

Ikke veldig hyggelig nyheter fra min side, men er motivert i det minste da :) Har du noen planer eller mål for den kommende uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at den kom. Da er det bare å gå i gang.

Har klart meg bra i helga. Ikke spist godt eller snacks, så fornøyd med det.

På lifesum har jeg grense på ca 1470 kcal, så prøver å holde meg under den.

Skal være alene med barna hele uka, så rekker ikke då mye ekstra. Håper på 2-3 turer på trimsykkelen. Og er fornøyd så lenge jeg klarer å holde grensa på lifesum.

AA

 

Anonymous poster hash: 7a1f9...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at den kom. Da er det bare å gå i gang.

Har klart meg bra i helga. Ikke spist godt eller snacks, så fornøyd med det.

På lifesum har jeg grense på ca 1470 kcal, så prøver å holde meg under den.

Skal være alene med barna hele uka, så rekker ikke då mye ekstra. Håper på 2-3 turer på trimsykkelen. Og er fornøyd så lenge jeg klarer å holde grensa på lifesum.

AA

 

Anonymous poster hash: 7a1f9...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det bra? Går fint her. Klarer å holde meg unna søtt og snacks, men lurer på hvor lenge det holder.

Verre med den fysiske aktiviteten, der går det dårlig.

AA

 

Anonymous poster hash: 7a1f9...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...