Gå til innhold

Liggetid etter tvillingfødsel


sommer2010

Anbefalte innlegg

Hvor lenge får man være på sykehuset etter tvillingfødsel? Lurer også på om man blir tvunget til vaginal fødsel hvis man helst ønsker ks? Eller er kanskje vanlig fødsel greit hvis forholdene ligger til rette? Synes det høres skummelt ut.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Liggetid varierer sikkert, eg har fått forsikringer om at eg skal få vere på sjukehuset så lenge eg har behov for det, men det varierer sikkert frå fødeavdeling til fødeavdeling. Eg har inntrykk av at det så lenge det ligg til rette for det så ynskjer dei at eg skal føde vaginalt. Det er det eg vil sjølv og så har ikkje spurt å så mykje om ks. Men så lenge tv 1 ligg i hodeleie og det elles ikkje er nokon komplikasjonar er det vel ikkje noko i vegen for å føde vaginalt. Personleg vil eg helst det med tanke på at eg vil vere frisk og rask til å ta meg av borna etter fødsel. Det er og betre for borna å bli fødde vaginalt om ein har det valet.

 

Men slik eg har skjønt det får ein alltid epidural ved tvillingfødsel slik at ein er "klar" for ks om det skulle oppstå komplikasjonar. Det kjem og til å vere veldig mange jordmødre, legar og barnepleiere til stades under fødselen. Så så lenge ein kjem seg til sjukehuset trur eg ein skal få ein trygg opplevelse. (Eg har 2,5 t i bil til sjukehuset, så bekymrer meg litt for om vi rekker fram. Men får ambulanse med jordmor, så det skal vel gå bra😕)

Lenke til kommentar

Takk for svar! Her er det 5 timer til sykehuset. Det lokale utfører ikke tvillingfødsel.

Derfor hadde det nesten vært greit med en fastsatt dato men ting kan jo skje før uansett. Blir spennende å høre hva legene sier etterhvert. Vaginal fødsel er jo virkelig bra med tanke på mors form etterpå også.

Lenke til kommentar

Liggetid varierer nok fra sykehus til sykehus. Jeg fikk velge ks siden Tv1 lå i seteleie. Pga ks kunne jeg få være iallfall 7 dager på barsel. Men var i så fin form og med kraftig hjemlengsel, så reiste hjem etter 4 dager.

Mitt lokale sykehus tar heller ikke imot tvillinger, så det er 3 timer med båt, eller 4-5 timer med bil til det andre sykehuset. Jeg måtte bo på pasienthotellet de siste 4 ukene før termin pga lang reisevei.

Endret av Januar-spirer <3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...