Gå til innhold

Hjelp!


ulitsa

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ny, og bestemte meg for å skrive her ettersom dere er i samme situasjon eller har litt peiling.

 

Jeg har hatt 3 SA/MA siden mai 2015. Jeg blir relativt fort gravid, men mister. Første gang i uke 10, andre gand i uke 6 og tredje gang i uke 7. Siste gang for 4 uker siden.

 

Jeg er så langt nede, og lurte på om dere har noen tips og/eller triks til neste gang. Jeg fikk både albyl-e og crinone sist gang, men det funket tydeligvis ikke. Jeg har hatt blødninger tidlig hver gang, og er så redd for at det aldri skal gå, og at jeg aldri blir mor.

 

Jeg er 27 år, og har blitt henvist til Rikshospitalet av gynekolog, men regner med det tar sin tid.

 

Har vel ingen konkrete spørsmål, men prøver vel bare å komme i kontakt med folk i samme båt.

 

Har noen liknende historie? Har noen her fått barn raskt etter 3 SA?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Det er ingen god situasjon å være i.det at ikke Albyl E og Crinone virket sist, betyr ikke at det ikke vil virke neste gang, så prøv igjen. Eventuelt be om klexane og lutinus visst du vil prøve noe nytt. Jeg har hatt 3 ma, 2 sa og 2 kjemiske. Ingen baby enda. Men gir ikke opp!!!

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar! Det er virkelig ingen god situasjon å være i. Jeg føler med deg. Kan jeg spørre om du har vært på utredning? Hvilke type prøver tar de, og fant de noe? Kan man prøve mens man venter på å få time?

 

Prøver å holde motet oppe, men er ikke alltid like lett :(

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg mistet også tidllig de tre første gangene (og enda tidligere enn deg). Samtidig som vi var til utredning gikk jeg privat til gynokolog. Og mens prøvene fra Ullevål viste ingenting feil med oss, fant gynokologen ut at jeg hadde PCOS og Leiden V. 

Jeg er normalvektig med ingen synlige tegn på PCOS. Begynte på Metformin og hadde crinone og fragmin klart til neste graviditet - alt styrt av min private gynokolog, I tillegg begynte jeg med PCOS-kost. Da satt den! Hadde mange styrtblødninger i starten, så det var ganske skummelt. Men lille frøet naglet seg fast og er i neste måned 3 år. :)

Hvis det er flere måneder før din time på Riksen, ville jeg nok prøvd videre mens jeg ventet. Er veldig utålmodig...  :sur:

Lenke til kommentar

Både du og mannen burde sjekkes for kromomfeil. Dette kan sjekkes med en enkel blodprøve, og hos mannen kan de også teste sæden.

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar! Det er virkelig ingen god situasjon å være i. Jeg føler med deg. Kan jeg spørre om du har vært på utredning? Hvilke type prøver tar de, og fant de noe? Kan man prøve mens man venter på å få time?

 

Prøver å holde motet oppe, men er ikke alltid like lett :(

Jeg har vært til utredning for habituelle ja. Jeg hadde leiden mutasjon å skal gå på klexane ved neste graviditet. Hatt to negative prøverørsforsøk nå. Mitt råd, gå privat. Ikke prøv i ventetiden. Vi fikk beskjed om leiden mutasjon i uke 6 av sist svangerskap, begynte på medisiner med en gang. Men da var allerede det ene fosteret dødt (twins). Den andre døde uka etter. Kjipt å miste, visst man kunne fått hjelp om man ventet litt. Går du privat får du time fort. Vi tok ultralyd, Sædprøve og en gedigen blodprøve.

Lenke til kommentar

Annonse

Takk for svar, tips og tilbakemeldinger. Jeg setter virkelig pris på det! Jeg kom hjem til brev fra Riksen - fikk time helt i slutten av mai. Så da er det bare å vente. Tror jeg skal sjekke ut private klinikker i mellomtiden. Det hjelper kanskje litt på psyken og motet å gjøre noe aktivt for å bedre situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...