Gå til innhold

Underlivet og sex etter fødsel


Anonyyymm

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fødte for snart 4mnd siden, og har slitt noe med underlivet og sex siden det. Under graviditeten var jeg ekstremt dårlig de første 6mnd og gikk ned masse, og det gjorde at jeg mistet sex lysten helt. Så for meg at denne kom til å komme tilbake etter fødselen, men nei.. 2 mnd etter fødselen tenkte vi at vi skulle prøve da min stakkars mann hadde gått uten i mange mnd, men, det gjorde så vondt at jeg hadde ikke kjangs! Jeg var redd ikke alt var som det skulle være og bestilte time hos gynekolog. (Det skal sies at babyen satt litt fast under pressriene, så jeg revnet endel innvendig og sydde en god stund) Av dårlig samvittighet for min mann, prøvde vi en gang til. Selv med masse glidemiddel var det umulig. Når jeg endelig fikk undersøkt meg hos gynekologen sa han at jeg fortsatt hadde noen sting igjen, var litt sår, men at alt så fint ut, og at det var resultatet av en heftig fødsel. Fikk beskjed om å ikke ha sex, da han så vidt klarte ta en celleprøve. (Jeg fullammer også om det har noe å si) Han mente at det var normalt å ikke være seg selv etter en fødsel, og at det faktisk kunne ta 1-2år før man er seg selv igjen. Sånn som det er nå er det umulig for meg å ha sex. Jeg har verken lyst, blir ikke kåt eller våt og smertene er alt for store. Dette ble kanskje et veldig rotete innlegg, men alle mine andre venninner med barn hadde sex med engang og tenkte ikke over at de hadde født engang, så håper det er noen der ute med nogenlunde samme erfaring som vil dele noen tips eller gode råd.. Jeg får den nærheten og kjærligheten jeg trenger av min datter, men er min mann jeg er bekymret for og har dårlig samvittighet for, så alt av råd eller tips tas imot med åpne armer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det vore ganske likt. Heftig rift, og mykje viltkjøt. Har vore til lege og på sjukehus to gongar for å "reparere"(klippe og skjere). Siste gongen 15 veker etter fødsel. Vi begynte så smått med samleie etter 5 mnd, etter råd frå lege. Først no, etter 7 mnd, har eg slutta å rivne opp så mykje at eg blør. Kvar gong har vore smertefull. Eg har bitt saman tennene og heller fokusert på den varme og gode mannen min, og tenkt på at kvar gong hjelp på å få meg tilbake til normalen. 😊

 

Mitt tips er å prøve ca ein gong i veka/annakvar veke, med mykje glidemiddel. Går det ikkje, har de vertfall prøvd. I tillegg har mannen her i hus fått mykje oralsex. Som du seier, eg får nok nærheit frå ungen, men han treng litt omsorg innimellom 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...