Gå til innhold

Trenger hjelp med jente 8 år.


Liten januarspire - nummer 4

Anbefalte innlegg

Aner ikke lengre hvor jeg skal be om råd og mye mulig dette er helt feil plass, men jeg gjør ett forsøk. 

Jeg har en datter på 8 år som aldri ble helt "tørr". Går veldig i perioder, kan gå uker mellom hvert uhell og plutselig kan det være flere uhell på en dag. Nå er vi inne i en ny periode med hyppige uhell og da hun for andre gang på 2 dager tisset i min seng (midt på dagen under lek) knakk jeg for første gang sammen i tårer foran henne... 

Har vært igjennom alt, helsesøster, ultralyder og alle mulige prøver på sykehuset, fastlege, PPT, skole og SFO etc. Det finnes ingen fysiske feil. Hun har aldri hatt UVI. Vi har prøvd absolutt alt i samarbeid med alle instanser! Belønning, samtaler, dorutiner (opptil en gang i timen) osv. Har også fått utskrevet medisiner som skal gjøre henne mer oppmerksom på tissetrangen, men ingenting hjelper.

 

Hun sier ikke ifra når hun har tisset heller, det kan gå en stund før vi merker noe, og da kan hun ha flyttet seg fra sengen til sofa og videre til spisebordstolen. Hun bryr seg ikke på noen som helst måte om at hun er våt. Verken, hjemme, på besøk, på skolen eller offentlige steder. Selv forklarer hun at hun ikke synes det gjør noe å gå med våt bukse, heller det enn å avbryte det hun holder på med når trangen til å tisse melder seg.  

 

Det er heller ikke snakk om en våt flekk i trusen, men tømming av hele blæra.. 

 

Jeg vet ikke hvor jeg skal søke hjelp lengre, men jeg makter rett og slett ikke mer snart... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner et barn som har hatt det akkurat likt din jente. Hun tømte ikke hele blæra, men småtissing hele tiden . Foreldrene holdt på å bli gale!!!!! Nå er hun snart 11 og det har så og si stoppet opp med tissing! ! Hun tar en medisin på kvelden som skal hjelpe mot natt-tissing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jenta mi tømmer blæra. Har hun først uhell er alt gjennomvått.

Hun fikk denne medisinen i fjor (minirin) uten at vi har hatt noen forbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...