Gå til innhold

Melder meg inn hos dere


NotEasy

Anbefalte innlegg

Hei, 36år og prøver på nr tre. Går inn i pp 6 nå, og begynner å bli frustrert over at dette ikke går. Brukte 1-2pp på de to første, og bekymrer meg selvfølgelig for at løpet er kjørt for oss....

Mannen min har gått på endel sterke medisiner de siste to årene, noe som forøvrig også er årsak til at vi er litt "seint ute" med sistemann. Visstnok skal ingen av disse påvirke fertilitet, men jeg tenker at det kan være greit å få sjekket kvaliteten. Noen som har erfaring med slike hjemmetester?

 

Jeg har også gjennomgått to KS og funderer på om det kan være en årsak. Mener å ha hørt at det kan danne seg arrvev som gjør det vanskelig for egget å finne seg en god plass å feste seg? Er det noe vits å ringe legen for å be om henvisning til gynekolog og få sjekket dette ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!Når du har prøvd i 6 mnd kan du jo uansett gå til legen og be om å bli henvist vidare...Oss over 35 år vert anbefalt å komme litt kjappare til ekstra undersøking om ikkje ein er blitt gravid...slik eg har skjønt det vertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, jeg har bestilt time hos legen og mannen skal sjekke kvaliteten. Liten vits å bli skuffet hver mnd hvis sjansen er liten ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er i akkurat samme situasjon, bare minus medisinene og at jeg er ett år yngre. Har nå prøvd siden i sommer. De to første satt i 1pp begge to. Jeg har også tatt to ks, og gynekolog (gikk privat etter 6 mnd) sa det kunne være en mulig årsak pga sammenvoksninger, men at dette var veldig sjelden. Tror ikke det holder med UL for å se det, men det kan jo være greit med blodprøver + GU + UL uansett. Vi sjekker ikke mannen foreløpig, da det ikke er noen grunn til å tro at hans fertilitet skulle være endret siden sist (snart seks år siden siste graviditet). Hos meg var alle prøver fine, og gyn trodde vi bare hadde hatt uflaks så langt, og at det snart ville klaffe av seg selv... Håper hun har rett! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Gratulerer så mye AO3:)

Hvor lenge hadde dere prøvd?

Vi har to barn. Begge har kommet etter en del prøving. 1. etter kun 5pp. Andre etter 2 år og 5 mnd med prøving, og nå prøver vi på barn nr 3. Jeg har pcos, og dårlig eggløsning. Har gått 3 runder på dobbel pergo uten hjelp. Er nå på pp etter forrige pergo runde. Har hatt knall positiv el test og la inn aksjer til rette tider. Håper, men begynner å bli bra sliten av å håpe og bli skuffet. Har nå prøvd i ca 2.5 år på barn nr 3. Er bare 1 dpo i dag, så er lenge å vente i denne pp enda;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge de to første satt i 1pp. Hadde tenkt det skulle gå kjapt denne gangen også, men nå tok det sannelig nesten ni måneder... Men det er selvsagt mye kortere enn det dere har prøvd. Håper det blir fullklaffer snart! 😃

 

Var på UL i dag, 9+1, nå begynner det å føles mer virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så herlig å komme på ul og se et bankende hjerte<3

Ja satser på det blir vår tur snart:)

Masse lykke til videre i sv.skapet! Har du noen tips? Noe du/dere gjorde annerledes den mnd det klaffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... Det var nok bare flaks. Gikk over fra å være støttemedlem på treningssenteret til å faktisk gå dit noen ganger, men det utgjorde neppe noen forskjell.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Hei. Er selv 36, vi brukte 8 mnd før det endelig ble positiv test. Ikke gi opp, plutselig setter den 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at forjen satt på 2 pp. Her går også mannen på endel medisiner, det samme gjorde jeg men slutta på de da vi fant ut å prøve på en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er selv 36, vi brukte 8 mnd før det endelig ble positiv test. Ikke gi opp, plutselig setter den 👍

Så kjekt du deler! Gir meg litt håp vertfall! At det ikkje betyr at det aldri går sjølv om ein ikkje er blitt gravid etter 6 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte nesten halvannet år på førstemann. Neste spire satt etter et halvt års prøving, men den glapp. Så gikk det 4 mnd til neste spire satt, og den sitter fortsatt, uke 14 nå. Vet ikke hvordan det er med andre, men vi får det ikke til å klaffe med aksjer hver eneste måned, så noen egg går nok uanfektet rett gjennom. Andre mnd bombarderer vi løypa med soldater og det har jo funket bra. Fjerde gang jeg er gravid nå,så noe gjør vi jo riktig 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...