Gå til innhold

På hvilket sykehus skal dere føde?


87anonym

Anbefalte innlegg

Hei julimammaer :)

 

Hvilket sykehus skal dere føde på?

Kommer dere til å ha en omvisning der før fødsel? 

Hva slags fødsel ønsker du? (Her tenker jeg, keisersnitt, føde i vann, med epidural, akupunktur osv)

 

Jeg skal føde på Kalnes Sykehus (nye fredrikstad sykehus), og er førstegangs så kommer til å dra på omvisning før fødsel. Vil absolutt prøve å føde helt naturlig hvis det lar seg ønske, kanskje bruke badekar som smertelindring hvis mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal føde på Ullevål, har ingen behov for omvisning da jeg fødte der sist også. Ønsker naturlig uten smertelindring som sist. Gjerne prøve badekar hvis det blir tid.

 

Men gikk raskt sist og har fått beskjed at det mest sannsynlig går fortere nå. Så egentlig er jeg fornøyd så lenge vi rekker frem og krysser fingrene for at det ikke starter i rushtrafikken da vi bor litt utenfor Oslo 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde på ahus og vil ha mest mulig naturlig fødsel og IKKE epdurial!håper på akupunktur eller badekar fødsel.men får se hva som skjer når den dagen kommer. Det eneste jeg fikk sist var 1 ussel paracet 😂haha

Ja har vurdert å dra på omvisning siden ahus er nytt siden sist jeg var der. Noen som vet når man drar på omvisning? Orker ikke å dra for tidlig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde på stord, og må da ta ambulansebåt over fjorden. Jm har forberedt meg på at jeg muligens kan føde i båten, i verste fall hjemme, da det er litt reisetid til sjukehuset. Forrige (første) fødsel tok 4 timer, og ho regner med tida halveres denne gangen. Tålte ikke lystgass sist, som var eneste tilgjengelige smertelindring (fødte på et helsesenter) så regner med jeg takler å ta det naturlig denne gangen og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det mest sannsynlig Molde, da det er feriestengt i Kristiansund fra 15. Juni til 18. Juli, og jeg har termin 8.juli... Sist fikk jeg kun ei sprøyte nedentil rett før baby'n kom ut. Satser på å greie meg uten epidural denne gangen også, men kunne godt tenkt meg badekar som smertelindring, om ikke føde i badekar, så ihverfall bruke under åpningsfasen 😊 De har ikke lystgass hverken i Kristiansund eller Molde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal føde på Ullevål. 

Vil gjerne på fødselsforberedende samtale og omvisning slik at jeg er litt kjent på avdelinga før det braker løs. Tror det handler om kontrollbehov. Jeg vil kunne se for meg hvor jeg skal være og møte noen som jobber der. 

 

Det er mitt første barn, derfor vet jeg ikke hva jeg ønsker av smertelindring. Får bare kjenne hva jeg mestrer underveis. 

 

Håper jeg kan få være så mye som mulig i vann. Helst også føde i badekaret, hvis det lar seg gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Skal føde på UNN i Tromsø :-) Har lyst til å prøve å føde naturlig, men tenker å ta ting som de kommer. Er litt nysgjerrig på vannfødsel så skal undersøke det nærmere. Er også mitt første barn og er veldig spent på alt rundt fødsel, men har en følelse på at det kommer til å gå så fint så :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...