Gå til innhold

Den kommende pappan ble ekstremt skuffa på oul. Hjelp!:(


MammaTilVictoria

Anbefalte innlegg

Var på oul her om dagen og alt viste seg å være bra med den lille. MEN sambo ble ekstremt skuffet og trist da det viste seg å være ei lita jente inni der. Jeg har ei datter fra før mens dette er hans første barn. Jeg ble overlykkelig av at alt sto bra til og det gjorde meg ingenting at det var ei lita jente, selv om det hadde vært artig å hadd en av hver.

Problemet er at det virker ikke som om sambo kommer over det, og han har tatt helt avstand fra hele greviditeten. Og det føles som om min lykke sakte men sikkert dras ned, og jeg får dårlig samvittighet for ikke å kunne gi han en sønn siden han ikke ville ha ei datter. Det høres helt idiotisk ut, jeg vet. Men jeg kan ikke noe for det. Føler meg som en dårlig mor allerede før barnet er født. Vil jo ikke at hun skal være uønsket og nesten hatet av sin egen far. Han er ikke en idiot ellers og har aldri vært det, annet enn i akkurat dette tilfelle. Han er jo en snill og ellers kjærlig person så dette kom ekstremt brått på, at han sku reagere sånn. What to do? :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så dårlig gjort av han å vise så tydelig skuffelse pga kjønn. Han burde jo forberedt seg på at det omtrent er like sannsynlig at det ble en jente før oul. Tenker at det går fort over når barnet er født, men dumt om det legger en demper på resten av svangerskapet for din del også. Legg nå vekt på at dere er heldige som skal få en frisk liten jente. Du skal hvertfall ikke ha dårlig samvittighet, tross alt kunne du/dere ikke påvirket dette på egenhånd uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du trenger ikke ha dårlig samvittighet for "ikke å kunne gi ham en sønn". Det er hans svømmere som bestemmer kjønnet, så hvis han er misfornøyd får han ha en alvorsprat med testiklene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper og regner med at han "kommer over det" og når han gjør, håper jeg han serverer en saftig unnskyldning for tåpelig oppførsel. Nå reagerer jo folk på forskjellig vis på slike nyheter, men det er jo virkelig 50/50 sjanse for gutt/jente, så å oppføre seg sånn virker drøyt for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...