Gå til innhold

Gruer meg til fødsel nr 3, værre enn nr to? erfaringer?


EnUndreneMor

Anbefalte innlegg

dette har sikkert vært oppe hundre ganger tidligere. men saken er at jeg gruer meg ekstremt til å føde denne gangen.

har ikke hatt noen dårlige erfaringer tidligere, men bare gruer meg så ekstremt denne gangen. og leser på ulike forum at nr 3 er en "kuring", hva nå enn det betyr.

 

opplevde dere fødsel nr tre som annerledes enn de to forgående? gikk det raskere?

 

er 6år siden sist fødsel, hatt en SA for år siden. så håper jeg ikke er helt satt tilbake til start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde drømmefødsel på nr 2.

Fødslen tok 8 timer, ikke behov for smertestillende, smertene var helt innefor hva jeg kunne tåle. Hjalp å puste.

 

Nr 3... Var et mareritt 🙈 Tok 3 timer og rakk ikke epidural. Hadde intenst vondt og hjalp ingenting å puste. Riene var mye verre enn forrige fødsel.

Endret av chocolate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var nr 3 klart den enkleste. Varte i underkant av 2 timer, men det gjorde ikke mer vondt selv om den var raskere enn de to første. De to første fødslene varte i henholdsvis 10 og 12 timer (nr 2 var stjernekikker). Jeg tok modningsakupunktur og spiste bringebærblader de siste ukene før alle tre fødslene. Vanskelig å vite om det hadde noen effekt, men tenkte at det var verdt det i tilfelle det virker. Ca 2 år mellom hver fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tredje fødsel var definitivt den enkleste og raskeste. En drømmefødsel i følge jordmor, enig I det selv også. :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 måneder senere...

Hvordan ble din tredje fødsel? Jeg har litt de samme tankene som du har/hadde, litt redd for 3. fødsel. Vet jeg må igjennom det uansett, men skulle så gjerne visst bare litt om hvordan det blir :) To kjappe fødsler fra tidligere, er faktisk mer redd for at det skal gå senere enn fortere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...