Gå til innhold

2-åringen har slått seg vrang! Hjeeeelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren i hus har hatt en sykdomsperiode på 14. dager med høyfeber, ett par legebesøk og en sjekk av barnelege på sykehus, viser seg mest sannsynlig å ha vært influensa. I sykdomsperioden har hun delt seng med oss noen netter grunnet feber over 40, hun har spist og drukket svært lite og var i ferd med å bli dehydrert! Derfor har vi jo omtrent kastet både mat og drikke etter henne av alle mulige slag for å få i henne væske og næring for å unngå sykehusinnleggelse! Det slapp vi, viruset er forsvunnet.. Men hjelpes, vi sitter igjen med et monster av en unge... Hun slår seg helt vrang når hun skal legges om kvelden og ligger og hyler i en halvtime time, så går det ett par timer så en ny runde med hyling i en times tid pluss, og sånn fortsetter det utover natten.i natt har hun vært våken i ca 3 timer til sammen. Som dette har det nå vært i snart en uke.. Hun har aldri hatt problemer med å finne roen før og har i grunnen alltid sovet godt og vært grei å ha med å gjøre..

Jeg går alltid inn til henne når hun våkner og forklarer at det nå er natten og at vi må sove, mamma og pappa sitter i stuen/ligger i sengen og vi er her og hører deg. Jeg går så ut igjen, har prøvd å sitte inne hos henne også til hun roer seg men hun fyker opp i fullt raseri når jeg går.. Og går jeg inn for å roe henne for å så gå ut igjen er også dette som bensin på bålet! Hun er jo så trett at hun er helt blek her..

Har også vært i barnehagen igjen fra i går, dette for å prøve å normalisere hverdagen.. Der er hun i og for seg lik seg selv.. Hjemme så roper hun også på pappa og når han kommer så vil hun til mamma og omvendt. Går jeg på toalettet står hun utenfor og hyler og gjentar det samme om og om igjen. Allerede på vei ut av barnehagen i dag begynte hun å si at hun ikke ville sove til kvelden og begynner å gråte!

Dette er så ulikt henne og helt sikkert en fase vi bare må igjennom! Men hjelpes så krevende.. Dette begynner å gå veldig utover tålmodigheten vår her hjemme.. Noen som har opplevd noe liknende som kan komme med råd, eller bare en klapp på skulderen om at dette går seg til igjen?

 

Anonymous poster hash: f09d1...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går gjennom mye av det samme nå. Gutten vår på 20 mnd var hjemme fra barnehagen over en uke, var veldig dårlig med høy feber, vond hals osv. Virus fikk vi beskjed om hos legen. Slet innmari med å få i han både mat og drikke og måtte lokke med mye saft, kjeks, sjokolade osv for å i hele tatt få i han noe. Ble også mye Barne-TV/nettbrett da han ikke orket stort. Nå når han er frisk er det evig mas om nettbrett og TV, og bruker lang tid på legging da han fortsatt vil sove i senga vår. Her kjører vi hardt mot hardt. Ingen nettbrett og TV i det hele tatt på en god stund og skal sove i egen seng. Vi sitter inne med han til han roer seg/sover og går inn når han er urolig på natten. Regner med det er en periode som går over når det hele blir litt glemt, og satser på at det går raskere over om vi ikke gir etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...