Gå til innhold

Fødsel som stoppet opp ved 5 cm og ikke har tatt seg opp igjen.. Noen med erfaring ?


2 snart 3 gull <3

Anbefalte innlegg

Er tredjegangsfødende i uke 37 + 5. Var på JM kontroll på tirsdag hvor vi snakket om hvordan ting føltes og om jeg var lei osv. Nei, er merkelig nok ikke lei i det hele tatt denne gangen, men har ekstremt nedpress og føles som om ting er veldig klart - svarte jeg. Hun foreslo at vi sjekket fremgang om jeg ville det.. Viste seg å være 3-4 cm åpning, helt sentrert og moden mormunn. Hode var så langt ned som det kan komme og godt festet. Hun strippet litt da jeg ba om det, men ville ikke tukle for mye for å ikke ' starte fødsel her og nå' som hun sa. Hadde endel murringer utover ettermiddagen før det så roet seg. Midt på natten våknet jeg av vonde tak som kom hyppig og mer og mer intenst. På 30 min var de så intense at det kom 5 stk på 10 min med ca 1 min varighet hver, ringte føden og fikk beskjed om å komme med en gang. Ble overvåket rie aktivitet som hadde dabbet litt men fremdeles veldig regelmessige, åpning var nå 4-5 cm ( gått ca 1,5 time siden første ri). Jeg ble skrevet inn og hadde masse vondter og tak, ble sjekket etter to timer.. Ingen fremgang... Gikk så to timer til med vonde tak..ingen fremgang..De strippet noe voldsomt, i to epuljer men det eneste det førte til var blødning og smerter.. Etter 3 timer til.. Var det kun 5 cm og ingen rier på over en time... Ble så sent hjem da det ikke lenger var noen aktiv fødsel og de ikke ville tukle med naturens gang.. Men det blir nok fødsel innen døgnet er omme sa de... Sitter her nå 2 dager etter med INGEN tegn på fødsel, magen har trekt seg merkelig mye opp og jeg er trøtt konstant..noe jeg ikke har vært tidligere. Andre som har opplevd det samme ? At fødsel plutselig har stoppet helt? Hvor lang tid tok det før det tok seg opp ? Kan åpning trekke seg tilbake ? Tenker at fødselen starter når ting er klart, om det er iløpet av et døgn eller to uker er det samme.. men blir utrolig sliten av å være SÅ utmattet. Tusen takk for alle svar / erfaringer 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...