Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp i vekt?


Salvador

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 13+3 å har ikke gått opp noe... Heldigvis, jeg trenger ikke gå opp så mye siden jeg er litt større enn normalen :) Jeg slanker meg ikke, spiser bare sunnere og flere måltider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker, 1-3kg. Men e vel mest pga jula, også vart d berre sånn vidare og 😄 E 10+4 idag. Skal også prøve å ikkje legge på meg så mykje og sia eg har mykje å vere gla i på kroppen min 😄😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har gått opp ca 1 kg.. Her er litt info vedr vekt fra nhi.no som jeg kom over idag :-)

Gjennom svangerskapet er det normalt å legge på seg noen kilo, men ikke så mye de første ukene. I første trimester er gjennomsnittlig vektøkning 0,5-1 kg i måneden. Er du slank, kan du trygt legge på deg 12-15 kg i løpet av hele svangerskapet. Dersom du legger på deg 12 kg, vil 3,5 kg av dette utgjøres av fosteret, 2 kg vil være fostervann, 1 kg er økning i brystene og 1 kg er økt vekt av livmoren. I tillegg skriver 3 kg seg fra ekstra væske i kroppen, og de resterende 1,5 kg er økning i fettmengden. Den ekstra væsken vil skilles ut med urinen de første dagene etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det svinger jo så voldsomt da. Har veid omtrent det samme en god stund nå, sist jeg veide meg, i helga, hadde jeg gått opp 1 kg, idag veide jeg 2 kg mindre enn det.. Men men, må vel ta vekta med en klype salt foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det svinger jo så voldsomt da. Har veid omtrent det samme en god stund nå, sist jeg veide meg, i helga, hadde jeg gått opp 1 kg, idag veide jeg 2 kg mindre enn det.. Men men, må vel ta vekta med en klype salt foreløpig.

 

ja sikkert lurt. Varierer med hvor mye man har drukket, gått på do osv. De anbefaler jo at man veier seg til samme tid på døgnet osv :-p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...