Gå til innhold

Hvordan slutte med tåteflaske?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på snart 2 år som fortsatt får ei flaske med varm ekstra lettmelk på kveldstid. Han drikker fint av kopp uten tut, så dette er kun for kosen sin skyld. Pusser tenna etterpå, og han får flaska mens vi leser bok eller synger. Og den har blitt viktig for at han skal falle til ro og innse at nå er det natt. Legger seg stort sett uten problem etterpå, så han sovner aldri med den. Men hvordan skal jeg slutte med dette? Har hatt planer om det lenge, men bare utsetter det. Har prøvd å ta kveldsrutinene uten flaska noen ganger, men har alltid endt opp med at han har fått den likevel, etter mye skriking og vræling.

 

Ønsker ikke å høre hvor dumme vi er som har gitt han flaske så lenge, for det vet vi at vi er. Ønsker tips til hvordan vi kan få han til å slutte, gjerne fra noen som har vært gjennom det samme?

 

Anonymous poster hash: 0cb82...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Bestem en dag, gjerne fredag. Den siste uka minner du om at på fredag er det slutt. Også ER det slutt. Kast flaskene om du må, rydd dem vekk og sett dem innerst i boden. Verre er det faktisk ikke. 



Anonymous poster hash: 78ba1...03b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Siden du gir den før tannpuss så tenker jeg at det gjør ikke noe og det er sikkert en koselig og avslappende stund for både han og dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvorfor er det så viktig å slutte med den ene flaska? Så lenge den gis før tannpuss, gjør den ingen skade. Jeg hadde glatt latt han kose Seg med den en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...