Gå til innhold

41 år og uplanlagt gravid og har panikk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 41 år og oppdaget for ca 2 uker siden at jeg er gravid. Jeg har 3 store barn fra før og mannen min en datter som også er stor. Vi har alltid trødd at vi ikke kunne få barn og dette er et voldsomt sjokk. Tok d med fatning i begynnelsen, men nå blir jeg mere og mere fylt med panikk. Har IKKE lyst å starte helt på nytt med baby og oppfølging i 20 nye år. Alle planene om å endelig kunne hvile, jobbe, reise og styre egen hverdag går i dass nå. Er ikke for sent å ta abort, men dét og kjennes vanskelig ut. Mannen vil svært gjerne ha dette barnet da han ikke har noen biologiske fra før. Ser jo alt det positive dette kan medføre også, men akkurat nå føles det helt umulig ut. Vi begge har en veldig usikker jobbsituasjon selv om inntekten er god. Jeg er i utgangspunktet innstilt på å få ungen om alt går bra og svar på fostervannsprøve er ok, men de siste dagene har alt bare føltes helt umulig ut. Er som sagt skremt av å måtte starte helt på nytt med alt det som det medfører. Tanken på alt styret med duotest, fostervannsprøve og event sen abort som følge av at noe skal vise seg og være galt med foster skremmer meg også. Det verste er rød sagt tanken på å måtte starte på nytt med små barn osv i 20 nye år. Tanken på at de jeg har nå er store og at det bare er 10 år til før den yngste også er stor nok til ä klare seg selv har vært veldig deilig, og vi har gledet oss til et liv der det bare er oss. Beklager rotete innlegg, jeg hadde bare behov for å få blåst ut midt i all panikken.

 

Anonymous poster hash: 4f35d...c07

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Takk for svar. Det kjennes litt lettere ut nå etter at mannen har vært hjemme og vi har fått pratet mere. Fortsatt blir jeg matt av tanken på å starte på nytt og jeg svinger veldig mtk på hvordan alt skal bli. Mannen gleder seg veldig og det gjør at jeg midt i elendigheten er redd for at det ikke skal gå bra, at det er noe feil med fosteret at det skal bli spontanabort... ikke lett dette nei.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også slike tanker da jeg oppdaget at jeg var blitt gravid,uplanlagt. Vi har nylig vært igjennom duotesten, og det var deilig å få gode nyheter.Nå har vi fortalt det til ungene, og de ble  veldig glade :) Så nå senker vi skuldrene og gleder oss til sommeren.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...