Gå til innhold

Jobb jobb jobb...


Islandsmamma

Anbefalte innlegg

Det er flott å ha en fast jobb med faste rutiner å holde seg til. Men nå tar det kake! Har trives der jeg jobber helt til eieren solgte butikken. Greit at det er rotete i starten. Jeg måte krangle meg fram til å beholde stillingen min på 80%, og heldigvis godtok dem det til slutt. (De mente jeg skule gå ned til 60%) dette er i en butikk i en senter. Dag og kvelds vakter er forventet og har alltid vært fordelt så ikke noen jobber kun kveld. Men ikke nå lenger!! Fikk min arbeids liste for januar. 128timer (akkurat 80%) og 107 av de timene er kvelds vakter... 14 til 21. Jeg nevnte (minte på) til lederen at jeg har to barn og kan ikke bli forventet å jobbe så mange senvakter da jeg vil kun se de når jeg kjører de til skole osv. Fikk svar at lederen skal kun ha tidelig, og sånn vil det være.. men om jeg ønsker meg mindre vakter så kunne jeg få det... jeg mener wtf (beklager) men seriøst! Jeg er for all del klar at jeg må jobber shift. Men dette føler jeg som skam tilbud og er det lov? Skule ha vært enig hvis jeg var en ringevikar eller 20% deltid ansatt men må si at dette for meg tar kake! Ja. Jeg har nå begynt å søke på andre stillinger (de få som er ute) jeg har også gått fra å være assisterende til vanlig butikkmedarbeider.. og det kan jeg fint leve med... men føler det er urettferdig behandling å forvente at jeg skal kun jobbe seint i uke dagene... mvh.. frustrert mannen til to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

E du organisert?

I offentlig sektor ska ein ha varsel på alle endringar i turnus 4veker før iverksetting. Dersom dette ikkje blir gjort skal ein ha betalt forskjøvet arbeidstid alle vakter som ein går ulikt den forrige turnusen.

Kvifor syns du det er greit å gå frå assisterande til butikkmedarbeider? Mister du arbeidsoppgaver? Går du ned i timelønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den assisterende stillingen var forsovet muntlig mellom meg og forrige eier. Har ny kontrakt og de hadde kun behov for en leder som jeg sa min intresse i men det ble ikke meg. Arbeidsoppgaver er sånn si det samme bare at det er nytt navn på butikken og nye varer som vi ikke hadde før. Har faktisk gått litt opp i lønn etter overtagelsen. Er ikke organisert dvs.. hadde ønsket jeg kunne bare si opp.. men har ikke råd til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...