Gå til innhold

Beregning av termin


Frk Kanin

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått sett lille nurke sprelle og hørt hjertelyd idag :) Endelig tørr jeg å være mer aktiv her når jeg vet at det faktisk er noe der inne :) Men er noe jeg ikke helt har forstått enda. Jeg har tippet termin til å være 17.juli. I følge BV Gravid app er jeg da 10+4 idag, men ifølge gynekologen som tok ultralyd er jeg 10+1 selvom han også beregnet termin til 17.juli. Hvordan er det man egentlig regner termin? Regner med at jeg må gå ut fra hva gynekologen sa. Også er det noen som da vil si at jeg er i uke 11, og noen som vil si jeg er i uke 10. Hva er det som er det rette? Når er jeg i uke 12 og kan puste lettet ut? 

 

Håper noen kan hjelpe meg litt her. Kan ikke huske jeg var så forvirret med forrige... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du e i uke 11.

Dei forskjellige appane og legane operere desverre med forskjellige antal dagar for svangerskapslengde. Frå 280 til 283. Det er satt ein standard i Norge nå, men ser dei forskjellige legane bruker det dei er vand til. Du er uansett nødd til å forholde deg til den terminen som blir sett på ultralyd. Veit du om gynekologen la til ein dag for neste års skuddår?

Pusta letta ut.. Ein seier sjansen for at det går gale går drastisk ned etter 12 veker. Då tenker ein 12 fullgåtte veker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :) Uansett hvilke uke og dag jeg er i så var det virkelig herlig å se lille nurke bevege seg og høre hjerte :) Tenk for en lykke å få være gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da e fantastisk! Nett da å gå gravid e ikkje nåke eg syns e så supert, men premien e så forbaska fantastisk :)

 

Gratulera så masse me graviditeten og god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beregner man ikke fra første mensdag i forrige mesntruasjon? Får forskjellige svar overalt, men legen sa 22. juli, så forholder meg til det frem til OUL. (håper ikke de skyver den lenger ut i juli/august :/ )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker mensen til å beregne frem til man får UL, da vil man beregne ny termindato utifra UL siden dette er mer nøyaktig.

 

Deilig å vite at det er liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bruker mensen til å beregne frem til man får UL, da vil man beregne ny termindato utifra UL siden dette er mer nøyaktig.

 

Deilig å vite at det er liv :)

Har du fått se bebis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man bruker mensen til å beregne frem til man får UL, da vil man beregne ny termindato utifra UL siden dette er mer nøyaktig.

 

Deilig å vite at det er liv :)

Har du fått se bebis?

 

Jepp, uke 11 nå og har vært på 3 UL (privat). Ble gravid med IVF så har fått ekstra oppfølging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Man bruker mensen til å beregne frem til man får UL, da vil man beregne ny termindato utifra UL siden dette er mer nøyaktig.

 

Deilig å vite at det er liv :)

Har du fått se bebis?

 

Jepp, uke 11 nå og har vært på 3 UL (privat). Ble gravid med IVF så har fått ekstra oppfølging :)

 

Åååååå, så koselig! Hurra! Kan ikke vente til min UL 7. januar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å beregne her da jeg ikke fikk mensen etter å ha fjernet spiral. Synes bare det er rart at selv om både legen og appen går ut fra samme termindato så er lengden forskjellig. Appen sier 10+5 og legen 10+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...