Gå til innhold

Tips og råd til oss førstegangsgravide??


Emmeli84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ha en frukt eller kjeks på nattbordet, som du kan spise før du står opp 😊

Småspis, for meg fungerer det å unngå å bli sulten. For kvalmen kommer med sultfølelsen.

Ikke press deg selv. Er du dårlig, så bli hjemme med god samvittighet. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg tåler ikke sjokolade i noen form lengre :( heldigvis har kvalmen gitt seg nesten helt, nå er det halsbrannen om har tatt over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her e kvalmen hos meg døgnet rundt, men heldigvis ikkje så intenst, så eg leve heilt normalt bortsett fra når eg faktisk får sterke kvalmebyger, og då e d godt m litt cola 😃

Halsbrann har eg hatt ca 3 ganga til no, då har d hjelpt med gaviscon. D funka dårlig i forrige svangerskap, men då hadde eg d HEILE tida på slutten, så d va vel kanskje ikkje så enkelt å bli kvitt d heller sia d nest sannsynlig kom av at magen pressa på :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du kommet langt? Kvalmen ga seg så si akkurat på 14+0 :) halsbrannen kommer ann på hva jeg spiser...

Jeg drikker cola når det er som verst, vært reddningen mot kvalmen leeenge :)

Såpass, hørtes ikke noe særlig ut :( hvordan kom du deg igjennom det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E 11+6 idag. Så håpa kvalmen gir seg snart :)

 

Eg hadde ikkje noke fint svangerskap med førstemann, d e vel igrunn d eg hugsa, har fortrengt mykje av d, men d eg hugsa va at eg hadde KUN positive tanka, og d va vel d som gjor til at eg kom meg igjennom heile svangerskapet uten å legge meg ned å "gi opp". Eg trudde eg aldri kunne få unga, så plutselig var eg gravid, så d og gjor vel mykje med meg at eg klarte å vere så positiv og glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg tenker nå :) endelig gikk det etter 6år, så alt av kvalme, oppkast og halsbrann er verdt det til slutt :) var på ny ul i går, å det hjelper veldig :)

Håper kvalmen gir seg til deg snart og at du slipper halsbrann denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg tenker d e viktig å tenke positivt uansett, d hjelpe utrulig mykje på :)

Eg skal på UL mandag, d blir spennande. Eg va sånn sist og e sånn no og, at eg trukje heilt på d før eg har sett at d e noke der inne. Hehe

 

E lov å håpe på at en slepp unna, men så lenge gavisconen fungera så ska eg vere fornøgd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant :)

Så spennende!! Jeg var på ul nr 4 i går :P enda ikke skjønt at det er noe der... De kunne dessverre ikke se kjønn enda, men ellers er alt bra å det er det som betyr noe :) gleder meg til å begynne å kjenne liv, lettere å roe seg ned da ;)

Absolutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...