Gå til innhold

Farskapstest - pappatest.no


manntrheim

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjæresten min er nå gravid i uke 9. Jeg lurer på å få utført en farskapstest da hun ikke er sikker på hvem som er faren. Det står mellom meg og en annen. Er det noen som har erfaring med pappatest.no? Dårlige eller bra/gode? Evt andre som kan utføre slikt før fødsel?Er det også mulig å få sjekket hvem som er faren bare ved hjelp av blodprøver så tidlig i graviditeten?
På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei!

Jeg brukte pappatest.no da jeg ikke visste farskapet. De er veldig hjelpsomme, han som driver det mailer og ringer deg etter ditt behov, og geleider dere gjennom hele prosessen. Han ordnet til og med tine for oss på et svensk legesenter rett over grensa, fordi jeg var nervøs. Det er det eneste problemet, skjønner du - norsk helsepersonale har forbud mot å ta blodprøver til denne testen! Norge er så og si det eneste landet i verden somhar forbudt farskapstesting før fødsel, helt forferdelig, men sånn er det per i dag. Heldigvis er det fullt lovlig i Sverige, så dere må sikkert over grendsa for å gjøre dette.

Gangen i prosessen var;

Bestill prøvepakke (bestod av blodprøverør og merkelapper)

Dra til Sverige (jeg dro med en av de potensielle fedrene) og ta blodprøvene

Ta med blodprøvene tilbake til Norge og få de hentet av DHL samme dag (frakt av biologisk materiale til USA, via DHL, er inkludert og organisert av pappatest.no).

Vente i to-tre uker på prøvesvar.

 

Dette reddet svangerskapet mitt. Dyrt, men verdt hver krone. Jeg angret på at jeg ikke gjorde det tidlugere i svangerskapet, fordi da hadde jeg spart meg selv så mye sorg og bekymring. Det er så meningsløst at denne testen er forbudt i Norge.

 

Men, altså, pappatest.no er helt supre og trustworthy! Lykke til.

 

Anonymous poster hash: 2237b...cb3

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Til deg som dro til Sverige:

 

Er det fom uke 9 man kan sjekke farskap gjennom blodprøve? Er det ingen andre plasser enn pappatest.no som utfører dette i Sverige? Finner jo null info på nettet. Leter meg ihjel etter en adresse eller tlf.nr. Synes pappatest.no ser uproft ut, stoler overhodet ikke på eierne der, og får heller ikke svar på mailer jeg sender dem.

 

Anonymous poster hash: c0dfe...708

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei! De kan være litt seine til å svare på mail. Det er best å ringe, da får du svar på alt og god hjelp. Jeg vet nettsiden ser uproff ut, men jeg gjorde research og fant ut at pappatest bruker de mest velrenommerte lab'ene i Usa. De er bare koordinatorer for å få blodprøvene over dit, egentlig.

 

Anonymous poster hash: 2237b...cb3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...