Gå til innhold

Skravletråd 👏😊


Soantre

Anbefalte innlegg

Hei!

Starter en pratetråd hvor vi bare kan skravle om løst og fast etter ønske! Hvordan er hverdagen som gravid?

Jeg ligger hjemme med sterk forkjølelse og kroppsvondt i dag... Ang graviditeten så går det fint - vi vurderer å fortelle det til flere etterhvert pga alt som foregår fremover som innebærer alkohol (det har altså aldri vært aktuelt for meg å være sjåfør bare sånn uten videre til vanlig). I tillegg har jeg begynt å få litt magevondt nå og da noen dager... Knip, jeg tror det er luftsmerter. Ofte ETTER jeg spiser. Noen som har erfart det? 😊 klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei!

Her går det bare bra med graviditeten :) Svigemor har "dessverre" gjennomskuet oss, hehe. Etter mye kvalme og trøtthet klarte hun ikke å la være å spørre. Vi svarte først nei osv. Men bestemte oss for at om kvalmen skulle fortsette sånn, kan vi liksom godt fortelle henne det. Da brast hun i gråt og ble så glad for det! :D Beste reaksjonen vi kunne fått. Men hun må nok holde det tett frem til jul :) 7+1 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Venter nr 3, og dette er første graviditeten hvor vi har bestemt oss for å vente med å fortelle det til våre nærmeste. Tenkte det skulle bli en juleoverraskelse :) Men hvis det er fare for å bli gjennomskuet tror jeg vi forteller det, mer gøy å overraske enn å bekrefte hehe :) 

Flere som har barn fra før? Mine to minste blir veldig tette. Spent på det altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to gutter og gleder oss veldig til å se reaksjonen deres 😊 den største har spurt flere ganger de siste mnd om å få en lillesøster 😝 det blir ikke tett mellom de to siste nå da, ca 4 år. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi har ei jente som blir 3 år i juli. Har bare delt nyheten med svigermor, ett par venninner, og sjefen. Har lyst å vente til jul med å dele nyheten med resten av familien og kollegaene mine. Mulig vi forteller det tidligere, hvis vi får høre hjertelyden når jeg skal på første legekontroll om 3 uker, er da 10 uker😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken om tidlig UL har begynt å friste mer og mer. 7+2 i dag, men tror jeg muligens kan være nærmere 8 uker, når jeg tror EL kom 3-4 dager før forventet :) Sliter veldig med utmattelse om dagen, må sove en times tid når jeg kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer å fortelle det til noen i familien i helgen, da vi skal i en liten familiebursdag med middag og alkohol. Klarer nok ikke skjule nok en gang at jeg ikke drikker utenat de blir mistenksomme. Er enig i at det er hyggeligere å dele det selv enn å blir "oppdaget" og at de skal spekulere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Mamsgo - mine to siste blir også veldig tette - 21 måneder imellom:-) Tenker det blir hektisk, ja!

Jeg har fortalt det til ganske mange denne gangen. Det var egentlig ikke tenkt å skulle bli sånn, siden jeg tidligere har opplevd både MA og SA.

 

Med de to andre var jeg ganske restriktiv i forhold til hvem jeg fortalte det til, men nå har både bode venninner og enkelte naboer fått vite nyheten. Spontanabort er jo så vanlig, har jeg etterhvert oppdaget. De fleste jeg kjenner har gått gjennom en, så det er kanskje ikke fullt så farlig at andre skulle vite om det, hvis det skulle skje:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og eldste søstra mi vet at jeg er gravid, vurderer å fortelle det til svigermor i jula (er da i min 11 uke). Kommende storebror (på 9 år) får nok vente til i slutten av januar 😊 skal på UL 16 jan 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her vet den nærmeste familien om det, men har bare visst det i tre uker selv så er ganske nytt enda, her blir det to tette. litt over 12 måneder imellom.. Får bare håpe formen holder seg like bra som den har vært siste uken=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vite på julaften, har bare fortalt det til nærmeste familie og noen venninner. Vil vente til oul med å fortelle resten av verden (er 11+2). Er nesten 6 år siden sist jeg var gravid, synes det er så mye nytt, eller kanskje det er jeg som har glemt?? Er en del kvalm, det var jeg ikke sist. Kanskje gutt denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått vite at vi venter ei lita jente ❤ Jordmor sa alt så fint ut og hun er frisk og rask! Hun så veldig fort at det var ei jente, men greit å vente til oul før vi sier noe sikkert ❤ Ble satt tilbake 4 dager, så ny termin er 10. Juli :) Men hodestørrelsen stemte med menstermin, mens kroppslengden var noe kortere. Hjerterytmen var 152, så helt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått vite at vi venter ei lita jente ❤ Jordmor sa alt så fint ut og hun er frisk og rask! Hun så veldig fort at det var ei jente, men greit å vente til oul før vi sier noe sikkert ❤ Ble satt tilbake 4 dager, så ny termin er 10. Juli :) Men hodestørrelsen stemte med menstermin, mens kroppslengden var noe kortere. Hjerterytmen var 152, så helt perfekt.

Så kjekt! Ja, ser de jente kan det jo være at snurrebassen bare gjemmer seg, men har faktisk hørt at de har sett feil andre veien og! Jeg kom på i dag at siste mensen bare varte to-tre dager, så har begynt å fundere på om jeg kanskje er lengere på vei enn hva jeg tror. Hadde ikke vært så dumt, eier jo ikke tålmodighet. ENDA en ting å gruble på frem til oul, stønn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...