Gå til innhold

Trenger råd


Em23

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med sambo i 4 år. Bodd sammen i 3. Jg er gravid med vårt første barn i uke 22, og vi har akkurat kjøpt oss hus. Nå står jeg i en situasjon hvor jeg føler at jeg angrer på alt og jeg vil bare gå ifra han. Han hakker og rakker ned på meg uansett hva jeg gjør. Han får meg rett og slett til å føle meg totalt verdiløs. Hvis jeg ikke mener det samme som han, er jeg dum. Hvis jeg ikke synes det samme som han, er jeg dum og teit. Jeg får ikke lov til å bestemme hvordan noe skal være i det nye huset vårt, fordi jeg har dårlig smak. Hvis jeg har dårlig sex lyst noen dager så er jeg en dårlig kjæreste. Jeg er 50% sykemeldt nå pga kvalme og bekkenløsning. Han rakker ned på meg og kaller meg lat fordi jeg ikke får gjort like mye hjemme lenger, når jeg "trossalt har så mye fri". I går hadde jeg vasket hele huset vårt, men fikk da kjeft fordi jeg ikke hadde vært og vasket i leiligheten (som vi må være ute av innen 1 des). Føler at uansett hva jeg gjør ser han det negative i det. Han har egentlig alltid vært sånn, men først nå kjenner jeg at begeret er fullt. Jeg føler at jeg aldri er bra nok for han. Jeg har mange ganger prøvd å snakke med han om dette. Han sier han skal skjerpe seg, men det skjer jo ikke. Har prøvd å "kreve" respekt. Men hvordan gjør man egentlig det? I går sa jeg til han at hvis jeg ikke ser en varig endring hos han så kommer jeg til å gå fra han. Da fikk jeg ingen svar, han bare la seg til å sove. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre, og skjønner ikke hvordan jeg har klart å komme I en situasjon hvor jeg har kjøpt hus og venter barn med denne mannen. Noen som har råd til meg?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Mitt aller beste råd er å oppsøke familievernkontoret så raskt som mulig. Prøve å få hjelp / parterapi, ett eller annet. Mulig det beste valget for deg er å gå fra ham, men med en unge sammen vil dere for evig og alltid være knyttet sammen. Og da må dere samarbeide. Så en tur innom familievernkontoret mens du bestemmer deg vil være gunstig uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...