Gå til innhold

Hvordan går det med dere?


Eplebiten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og da var (nesten) alle bekymringer glemt. Fant i dag hjertelyden med doppler, uke 9+4 jeg er så glad

Så gøy! 😃 Jeg har prøvd å finne hjertelyden med doppler selv, men fant ikke😔 hvor fant du den sånn ca? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått afipran mot kvalme. Hjelper ikke så godt. Sliter med løs mage.

Jeg går også på afipran 3 ganger om dagen. Det hjelper ikke så mye på kvalmen, men det hjelper meg å holde på maten. Knekkebrød med ost og skinke er maten det går i her 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har fått afipran mot kvalme. Hjelper ikke så godt. Sliter med løs mage.

Jeg går også på afipran 3 ganger om dagen. Det hjelper ikke så mye på kvalmen, men det hjelper meg å holde på maten. Knekkebrød med ost og skinke er maten det går i her 😂

Jeg har ikke spydd, er bare konstant kvalm i så stor grad at jeg ikke klarer å jobbe ordentlig. Er kanskje 20% effektiv. Mulig pillene hjelper noe, bare ikke 100%. Klarer å spise små måltider så lenge de ikke består av for mye tungt fordøyelige ting. Frukt, salat og yoghurt går bra. Da blir jeg ikke så kvalm. Hvis jeg av et mirakel blir skikkelig sulten så kan jeg ikke spise mye, for da blir jeg hvertfall dårlig!

 

Men hvordan er det med deg? Fått løs mage som bivirkning du også? Det også er jo slitsomt.

 

Drikker ingefærte og tenker å kjøpe B6 brusetabletter, som legen min tipset meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Og da var (nesten) alle bekymringer glemt. Fant i dag hjertelyden med doppler, uke 9+4 jeg er så glad

Så gøy! Jeg har prøvd å finne hjertelyden med doppler selv, men fant ikke hvor fant du den sånn ca?

 

 

Jeg fant den rett over skambeinet på venstre side. Begynte å lete der først, for det var der ul-damen leitet med ul-apparatet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL og alt sto perfekt til med den lille😍 Spiren var akkurat i den uka jeg hadde regnet ut og hjertet slo skikkelig sterkt! Har ingen symptomer, men alt står ihvertfall bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen kunne vært bedre, ekstremt kvalm og får nesten ikke i meg mat, så er derfor slapp og redusert. Og ikke nok med det så har jeg fått lungebetennelse i tillegg. Hoster til jeg svimmer av og spyr opp det lille jeg har fått inn.

Er derfor sykemeldt denne uken.

Eneste positive nå er at jeg biker 12 uker i morgen. Nå vil jeg bare bli frisk og bli kvitt kvamen, og få litt energi igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12 uker på lørdag og den trøttheten blir bare verre og verre. 
I det siste har jeg og opplevd å bli veldig svimmel helt ut av det blå. Jeg kan stå og snakke med noen og plutselig begynner alt å gynge. Eller jeg kan sitte i sofaen og plutselig har jeg problemer med å fokusere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+0 idag, og kvalmen sitter fortsatt.. Går konstant kvalm, og alt av mat har endret smak og konsistens, så liker jo ingenting lenger.. Håper det gir seg snart, føler at jeg ikke klarer å glede meg like mye til de neste månedene som jeg gjorde før jeg ble kvalm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da tror jeg at jeg melder meg ut av hele forumet for en stund..

 

Fikk sterke smerter i livmor 12+1, med påfølgende blødninger..kom til legevakt som ikke var i tvil og henviste meg til utskrapning.

 

Nå sitter jeg her med sinnssyke smerter og bare gråter. Trodde ikke at man kunne sørge så mye over noen man aldri har møtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei :( det var forferdelig trist å høre :( man er glad i de uansett hvor gamle de er i magen, båndet knyttes med en gang <3 sender deg masse klemmer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tror jeg at jeg melder meg ut av hele forumet for en stund..

 

Fikk sterke smerter i livmor 12+1, med påfølgende blødninger..kom til legevakt som ikke var i tvil og henviste meg til utskrapning.

 

Nå sitter jeg her med sinnssyke smerter og bare gråter. Trodde ikke at man kunne sørge så mye over noen man aldri har møtt..

Så leit :( Det er helt normalt at man blir knust etter en slik opplevelse. 

Sender deg mange gode klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sage90: så forferdelig trist å høre. Er dette ditt første barn? Var i dine sko for nøyaktig 11 år siden...også rett før jul.

 

For meg var det også mye redsel om hvorvidt kroppen noen gang skulle klare å fullføre et svangerskap...gikk rett i kjelleren...

 

Sitter her nå 11 år senere med fire nydelige barn. Og eldstemann er 10 år gammel. Ble gravid i februar årer etter på første PP.

 

Sender deg mange gode klemmer og er forferdelig lei meg på dine vegne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...