Gå til innhold

Hvordan går det med dere?


Eplebiten

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere?
Hvordan er formen?
Klarer dere å slappe av og nyte tiden, selv om de 12 magiske ukene fremdeles ikke er nådd? 

 

Her går det veldig opp og ned. Frykten for å miste tar overhånd alt for ofte og det er absolutt ingen god følelse. Men jeg prøver å slappe av, jeg har jo sett et bankende hjerte på ul. Men har et par ganger nå opplevd å få ørelitegranne blod på papiret, det er tynne tynne striper i utfloden og det setter meg helt ut av spill. Ellers har jeg de samme symptomene jeg alltid har hatt, så alt er nok i den skjønneste orden. Men blir nok en ul til i uke 12 om jeg ikke finner hjertelyden selv før den tid, for jeg orker ikke å gå rundt med denne urolige følelsen frem til oul.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske så rolig, men mest pga høy HCG og fordi jeg har sett hjertet! :) så jeg tror og håper at alt går greit.

 

Er i dårlig form da. Hatt influensa to ganger spredt utover 3 uker, mye kvalme og dårlig søvn. Men kommer meg igjennom det med hodet høyt hevet! :-) kunne jo vært mye værre.

 

Har selv fått litt blod på papiret i dag og kjente at angsten tok meg litt. Tror nok det blir en til ultralyd om en 4 uker ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går egentlig bra 😊 klarer ikke å nyte svangerskapet enda da jeg spyr flere ganger om dagen og må ta tabletter for å minimalisere spyinga 😂 er konstant kvalm så jeg håper virkelig at dette går over snart ☺ 10+1 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei form, kvalmen har startet å gi seg litt og jeg er bare trøtt hvis jeg sover dårlig (som er faktiskt for ofte)!

Jeg er ikke stresset fordi det er ikke noe man kunne gjøre uansett... Så da er stress bare med å gjøre ting værre for man selv og for babyen  :popcorn:

Jeg har også litt bekkenlåsning/løsning men det er ikke så alvorlig enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 9+3 i dag. fortsatt kvalm hver dag, trøtt,slapp og sover mye. Eneste jeg gjør fortiden er å jobbe, gå hjem og sove. Lite tid jeg får med 2 åringen. Bruker all den energien jeg har på jobb... Håper jeg blir bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra, er i litt bedre form enn forrige gang jeg var gravid. Veldig trøtt og kvalm i bølger hele dagen! Gleder meg til jeg er over 12 uker men stresser litt mindre med det denne gangen enn sist, samtidig som jeg klør i fingrene etter å bestille tidlig ul. Er 7+4 idag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm, kaster opp og sliten. Var innlagt på sykehus i helga fordi jeg ble dehydrert. Legene sier det er hyperemesis og at det er umulig å forutsi når det vil avta og om det i det hele tatt vil det. I værste fall 7 mnd igjen. Nå får jeg en kvalmestillende som virker passe bra på dagen, men ikke fullt så bra om natta. Var på UL i dag og fikk både se og høre hjerteslag ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ganske dårlig. Satt på do for to dager siden og da datt det en stor geleklump/blodklump ned i papiret..jeg har ikke blødd før eller etter, men regner med at det er en SA.. Jeg skal på ultralyd neste mandag og da får jeg vel mer beskjed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt kvalm. Sitter og raper på kontoret mitt. Klarer ikke fokusere. Sover dårlig, våkner minst fire ganger i løpet av natta for å tisse. Sliten. Mer kvalm. Oppblåst. Vonde pupper. Ugh, vil bare at tiden skal gå... 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, huff Sage90 :( håper virkelig at alt er bra og det var noe helt annet <3 vet ikke når slimproppen dannes, men min gikk i uke 30 og var en geleklomp. krysser fingrene for at alt går bra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ganske dårlig. Satt på do for to dager siden og da datt det en stor geleklump/blodklump ned i papiret..jeg har ikke blødd før eller etter, men regner med at det er en SA.. Jeg skal på ultralyd neste mandag og da får jeg vel mer beskjed

Hørtes ikke bra ut.... Du hadde ikke hatt sex før det skjedde da?

 

Håper alt er i orden <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Her går det ganske dårlig. Satt på do for to dager siden og da datt det en stor geleklump/blodklump ned i papiret..jeg har ikke blødd før eller etter, men regner med at det er en SA.. Jeg skal på ultralyd neste mandag og da får jeg vel mer beskjed

Hørtes ikke bra ut.... Du hadde ikke hatt sex før det skjedde da?

 

Håper alt er i orden <3

Jo, men det var mange timer før..men den klumpen var stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her går det ganske dårlig. Satt på do for to dager siden og da datt det en stor geleklump/blodklump ned i papiret..jeg har ikke blødd før eller etter, men regner med at det er en SA.. Jeg skal på ultralyd neste mandag og da får jeg vel mer beskjed

Hørtes ikke bra ut.... Du hadde ikke hatt sex før det skjedde da?

 

Håper alt er i orden <3

Jo, men det var mange timer før..men den klumpen var stor.

Kan være sæd! Jeg har selv opplevd at det har klumpet seg.

 

Og her om dagen blødde jeg under sex-akten selv om jeg ikke har gjort det før.. Det KAN jo være et svar på det :-)

Håper ihvertfall det er ufarlig! Og det tror jeg nok at det er også. Hadde det vært en SA hadde du nok blødd mye og hatt mye vondt før og etter. Jeg mistet selv i uke 7, og tro meg - jeg merket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Her går det ganske dårlig. Satt på do for to dager siden og da datt det en stor geleklump/blodklump ned i papiret..jeg har ikke blødd før eller etter, men regner med at det er en SA.. Jeg skal på ultralyd neste mandag og da får jeg vel mer beskjed

Hørtes ikke bra ut.... Du hadde ikke hatt sex før det skjedde da?

 

Håper alt er i orden <3

Jo, men det var mange timer før..men den klumpen var stor.
Kan være sæd! Jeg har selv opplevd at det har klumpet seg.

 

Og her om dagen blødde jeg under sex-akten selv om jeg ikke har gjort det før.. Det KAN jo være et svar på det :-)

Håper ihvertfall det er ufarlig! Og det tror jeg nok at det er også. Hadde det vært en SA hadde du nok blødd mye og hatt mye vondt før og etter. Jeg mistet selv i uke 7, og tro meg - jeg merket det.

Jeg tviler på at det var sæd da klumpen var stor:/

Det positive er at jeg ikke har blødd noe før/etter og heller ikke har opplevd smerter. Håper det er et godt tegn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå telefon fra legen om hcg-blodprøven jeg tok for en uke siden. Ut i fra doblingen og min utregning skulle nivået vært på 15 000 ca, men legen sa at det lå på 29 000:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå telefon fra legen om hcg-blodprøven jeg tok for en uke siden. Ut i fra doblingen og min utregning skulle nivået vært på 15 000 ca, men legen sa at det lå på 29 000:o

Så bra!! Positivt tegn :-) alt er nok i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sånn passe... Bruker det jeg har av energi på å klare å være på jobb. Mye kvalm og trøtt. Er også engstelig for å miste denne gangen også. Nå ser jeg bare frem til UL 1. des. Har bestilt privat ul, i uke 12. Håper at jeg kan puste letta ut etter det.

 

Og så er jeg så hard i magen, får ikke gått på do, og har innimellom kjempe magekramper pga dette. Noen tips? Har prøvd svisker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviskesaft (1 glass) og 1 glass vann rett etter. Må være det første du gjør om morgenen. Så er det viktig at alt du spiser er grovt, ikke noe hvit spaghetti/brød/ris/knekkebrød/frokostblanding!

Fint med knuste linfrø også uti frokost eller sett i 1 tsk knuste linfrø i glass halvfullt med vann og så vente 10 min sirka og drikke det (litt ekkelt men veldig mye fiber).

Når du spiser frukt, spis noe med høy fiber som pære, kiwi og så skal appelsiner hjelpe (ikke spise banan, det kan vistnok ha motsatt effekt...).

Husk å drikk mye vann med alt det grove! 

 

P.s. jeg må som regel tenke om alt det her til vanlig men i siste svangerskap ble det veldig ille og da hjalp dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg'en min va for ei uke siden på 106 500. Har lest rundt og lurt på om detta e høgt, men ser at nivået kan stiga te opp i 300 000, kem vett tvillinger ??? Ka hcg har dåkke andre pr idag...? Uke 8+1 idag. Fekk også litt brunt blod på papiret i går kveld, og fekk heilt panikk med det samma. Ingenting etterpå...mista innlegg 8 i august...skjer det igjen nå, velge eg å hoppa heilt av... E sååå kvalmen, trøtt og sliten, at eg vett ikkje om eg orke ein runde te..men det e sikkert noe eg meine akkurat nå, når eg e oppi det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg'en min va for ei uke siden på 106 500. Har lest rundt og lurt på om detta e høgt, men ser at nivået kan stiga te opp i 300 000, kem vett tvillinger ??? Ka hcg har dåkke andre pr idag...? Uke 8+1 idag. Fekk også litt brunt blod på papiret i går kveld, og fekk heilt panikk med det samma. Ingenting etterpå...mista innlegg 8 i august...skjer det igjen nå, velge eg å hoppa heilt av... E sååå kvalmen, trøtt og sliten, at eg vett ikkje om eg orke ein runde te..men det e sikkert noe eg meine akkurat nå, når eg e oppi det...

Vil ikke si at det var høyt :-) jeg hadde over 100.000 i 6+2. 39.000 når jeg var 5+5 og her er alt normalt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg'en min va for ei uke siden på 106 500. Har lest rundt og lurt på om detta e høgt, men ser at nivået kan stiga te opp i 300 000, kem vett tvillinger ??? Ka hcg har dåkke andre pr idag...? Uke 8+1 idag. Fekk også litt brunt blod på papiret i går kveld, og fekk heilt panikk med det samma. Ingenting etterpå...mista innlegg 8 i august...skjer det igjen nå, velge eg å hoppa heilt av... E sååå kvalmen, trøtt og sliten, at eg vett ikkje om eg orke ein runde te..men det e sikkert noe eg meine akkurat nå, når eg e oppi det...

Vil ikke si at det var høyt :-) jeg hadde over 100.000 i 6+2. 39.000 når jeg var 5+5 og her er alt normalt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemperart:

 

Jeg har siden SA'en jeg trodde jeg hadde på søndag fortsatt ikke blødd. Jeg har også blitt veldig kvalm i ettertid og det virker som om livmora jobber, på en måte.. Fikk en trang til å tafse på livmortappen (vet at man egentlig ikke skal gjøre det når man er gravid, men..) og der kjente jeg at den er lukket og at den lille klumpen (slimproppen?) fortsatt er tilstede..hva skjer egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...