Gå til innhold

Kontroller og tidlig UL?!


Soantre

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Har begynt å tenke på når jeg skal på første kontroll lege/jordmor. Hva gjør dere?

 

Er det flere her som vurderer å bestille time til privat tidlig UL? 😊leeenge til ordinær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge alt går bra fremover tenker jeg å vente med UL til legen henviser meg. Men vil veldig gjerne ha UL-bilder til jul! Så om noe skulle forekomme slik at det blir utsatt til over nyttår tar jeg det privat med en gang :)

 

Men så klart, er jo enda lenge til. Gleder meg himmelsk mye til å se et bankende hjerte 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang dro jeg alt for tidlig, 5+5 å da så vi ingenting.. Var stressa i mange dager . så man burde ikke dra alt for tidlig. Nå skal jeg vente til jeg er 8-9 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt første time til lege 10. Desember, er da ca 10 uker😊 Så lenge jeg ikke opplever noen blødninger eller andre bekymringer kommer jeg nok ikke til å bestille noen ul før det. Vet ikke om jeg kommer til å ønske henvisning til tidlig ul av legen, husker han spurte sist, og da takket jeg nei. Føles som det er en evighet til det er tid for oul, blir vel rundt februar en plass 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke slått meg helt til ro med at dette skal gå bra, så tror ikke jeg orker å gå til tidlig ultralyd. Da tror jeg skuffelsen blir desto større. Venter heller til alt er litt sikrere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er veldig i tvil selv - har to svangerskap bak meg. Det første hadde jeg kun oul, men sistgang hadde jeg tidlig (privat, betalt selv).... Er ikke noe stressa (enda!) hehe... Men det er jo fantastisk å bare se at et hjerte slår! Ang lege osv tror jeg at jeg venter til blodprøve osv i uke 12..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravid vha IVF, så jeg får ultralyd i uke 6, som er om halvannen uke. Tar regelmessige blodprøver for å sjekke HCG-nivået og. Synes det er veldig betryggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang hadde jeg en graviditet i egglederen, så den måtte jo opereres bort. Sist gang var jeg veldig stressa å ville sjekke tidlig om det satt rett..

Denne gangen kjenner jeg at jeg ikke stresser slik, så tenker å bare ta det rolig litt til.. Men skulle så gjerne hatt bekrefta noe livstegn før jul, sånn vist vi vil droppe bomben da f.eks.. Kan man ikke få høre hjerteslag hos jordmor? Husker jeg gjorde det sist, men hvilken uke var det da? glemmer så fort. Der også er det jo greit å ikke gå for tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer også veldig sterkt å gå til privat tidlig UL. Det er så mye som skjer ang fester osv frem mot jul (julebord,avslutninger osv) så hvis jeg hadde sett et hjerte i uke 7-8 kanskje jeg kunne delt det med flere så jeg slipper så mange undskyldninger for hvorfor jeg ikke drikker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på julebord til helgen, og (heldigvis..) ble spurt om å være barnevakt samme natta slik at jeg drar når de andre evt. skal ut :) En grunn til å ikke drikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sist sjekket ikke jordmor hjertelyden før i uke 18 (2.kontroll såvidt jeg husker). Spurte heller ikke etter det på første kontrollen hos legen. Men var på tidlig ultralyd i uke 12 og det skal jeg denne gangen også. Men blir ikke før over nyttår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skal på tidlig ul nå om ett par timer. Grugleder meg.. Er bare 6+5 så er vell ikke sikker på at jeg får se et hjerte der. Håper jeg får det, det hadde gjort dagen så mye bedre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg ferdig på UL! Terminen var den samme som jeg selv har regnet meg fram til, ble målt til 6+5 😊 hjertet banket som bare det!! Er så overlykkelig, klarer ikke slutte se på UL bildene ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig på UL! Terminen var den samme som jeg selv har regnet meg fram til, ble målt til 6+5 😊 hjertet banket som bare det!! Er så overlykkelig, klarer ikke slutte se på UL bildene ❤

Så bra for deg❤❤ gratulerer. Så herlig se et hjerte banke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg se et bankende hjerte ❤ Var en uforventa ul, når jeg ikke visste at fastlegen hadde ul-apparat. Alt viste seg å stå til bra med den lille i magen ❤ Ny time om 2 uker ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av en tidligere MA vil jeg ha en UL i uke 12, greit å vite at man ikke "innbiller" seg hele greia, haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på privat ul i uke 12, 14.desember :-) gleder meg såå fælt, og veldig spent :-) var på ul med forrige på samme tidspunkt pga blødninger, og man ser jo veldig mye da 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt ny time for noen dager siden.. skal på privat ul i uke 13 😊 er det noen som vet om vi kan se kjønn da, og om dette er noe å stole på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt ny time for noen dager siden.. skal på privat ul i uke 13 😊 er det noen som vet om vi kan se kjønn da, og om dette er noe å stole på?

Det kommer veldig an på både ul-apparat og jordmor, men det skal være mulig. Men jeg tror ikke jeg hadde stolt 100% på det kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt ny time for noen dager siden.. skal på privat ul i uke 13 😊 er det noen som vet om vi kan se kjønn da, og om dette er noe å stole på?

Hvis du er heldig får du muligens se noe, i hvertfall antydninger til hvilket kjønn det blir :) Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt ny time for noen dager siden.. skal på privat ul i uke 13 😊 er det noen som vet om vi kan se kjønn da, og om dette er noe å stole på?

Jeg fikk vite kjønn på første i uke 12, fikk det bekreftet på oul og det stemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL på fredag, 8+1. Fikk se et bankende hjerte😍. Har veldig lyst å høre hjertelyd en gang til før jul, det er jo fortsatt noe risiko for SA før passerte 12 uker. Tenkte kanskje å sjekke hos jordmor, kan det gjøres i uke 10? Husker ikke hvilken uke jeg var i da jeg gjorde det hos jordmor sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...