Gå til innhold

Jeg som ble gravid etter 2-3 mnd bekjentskap..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Begge visste dere hadde ubeskyttet sex, kvinnen tar ansvar for å bli mor for barnet, mannen tar ikke ansvar for å bli far for barnet. Det var dumt av begge å ha ubeskyttet sex, men begge visste om konsekvensen, og er kun mor som tar ansvar for konsekvensene. Så drittsekken her er mannen 



Anonymous poster hash: 04988...89a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Begge visste dere hadde ubeskyttet sex, kvinnen tar ansvar for å bli mor for barnet, mannen tar ikke ansvar for å bli far for barnet. Det var dumt av begge å ha ubeskyttet sex, men begge visste om konsekvensen, og er kun mor som tar ansvar for konsekvensene. Så drittsekken her er mannen 

 

Anonymous poster hash: 04988...89a

 

 

Enig.

 

Anonymous poster hash: 5dae2...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å lage ny tråd i stedet for å oppdatere den gamle? Blir jo sykt mye tråder her inne av den slags.



Anonymous poster hash: c537f...b0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jøss, han tar jo ansvar for noe han overhodet ikke har bedt om ved å si det er greit å stå som far og betale bidrag. Du valgte selv å bruke en elsker som donor istedenfor å reise til Danmark, det må du ta konsekvensen av. Du ville bli mamma alene, og det blir du. Før han opp som far, barnet har rett på å vite hvor det kommer fra, og sett en avtale om en grei sum i bidrag. I ditt tilfelle tror jeg ikke jeg ville forlangt særlig mer enn den tusenlappen du ville fått i bidragsforskudd om han var ukjent. Du gikk inn i dette med åpne øyne, du hadde ubeskyttet sex med en fremmed mann fordi du ønsket å bli mamma, da blir resultatet som dette. Anonymous poster hash: d319d...ce6

Synes du legger i overkant mye ansvar på mor her. Far hadde også ubeskyttet sex, og han var like klar over det som mor. It takes two to tango.

 

Anonymous poster hash: 6832b...5ec

Forskjellen er at mor PLANLA en graviditet og derfor på et helt annet plan enn han er nå.

 

 

Anonymous poster hash: 622a5...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Begge visste dere hadde ubeskyttet sex, kvinnen tar ansvar for å bli mor for barnet, mannen tar ikke ansvar for å bli far for barnet. Det var dumt av begge å ha ubeskyttet sex, men begge visste om konsekvensen, og er kun mor som tar ansvar for konsekvensene. Så drittsekken her er mannen

 

Anonymous poster hash: 04988...89a

Hun gikk inn for å bli gravid da hun ønsket barn. Ikke si at mor ikke er en drittsekk i denne saken. Hun nevnte aldri for han at hun hadde EL og ønsket å bli gravid.

 

Anonymous poster hash: 622a5...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han vet han er ubeskyttet sex, alle voksne mennesker vet at det er sånn man lager barn, også stikker han fra ungen har har laget, da er han en drittsekk



Anonymous poster hash: 04988...89a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

Hvis jeg ikke husker feil så var Hi helt åpen og ærlig med ham med tanke på at hun ikke brukte prevensjon. Når mannen da likevel velger å ha sex uten å ha kondom, da har han samtykket til at det kan bli barn av det. Så enkelt er det faktisk.Om mannen tenkte "det skjer ikke meg", da er det hans egen idioti han får skylde på. Hi, la mannen betale bidrag, han gikk frivillig med på å ha ubeskyttet sex med deg selv om du vær ærlig med ham om at du ikke brukte prevensjon. Og du - jeg tviler sterkt på at mannen har gitt den korrekte historien til familien sin. Rimelig sikker på at han har sagt du har lurt ham, ikke sagt du ikke brukte prevensjon. Hvis familien virkelig vet at han visste at du ikke brukte prevensjon og mannen valgte å ikke beskytte seg med kondom, da er jo familien helt blåst som støtter ham i å ikke ha kontakt med barnet sitt. Få barnet, gled deg over det - og skriv ham som far så han må betale bidrag :)Anonymous poster hash: 5dae2...d4b

Hun skrev ikke at hun hadde vært åpen og ærlig om det.Hun sa at hun hadde sagt det til han, men ville ikke svare på hvordan dette ble lagt frem. Om hun hadde hvisket det stille i året hans mens de hadde sex f.eks ville han ikke en gang fått dette med seg. Anonymous poster hash: e9a60...442
Eller om hun sa det på swahili f.eks. da ville han jo mest sannsynlig ikke forstått det.

 

Er du helt dum? Hun sier hun har sagt ifra at hun ikke går på prevensjon. Da får vi ta utgangspunkt i at mannen i dette tilfellet forsto det budskapet, men at han valgte å fullbyrde samleie med henne uansett.

 

Anonymous poster hash: 6832b...5ec

Nei jeg er ikke dum, men siden du spør regner jeg med du er det.

 

Hi ville ikke svare på hvordan det ble lagt frem for mannen og ut fra alt annet hun har skrevet om denne saken tenker jeg mitt om dette.

 

Anonymous poster hash: e9a60...442

Men da er det jo så fint at hva du tenker ikke betyr en dritt!

 

 

Anonymous poster hash: 974ab...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men han vet han er ubeskyttet sex, alle voksne mennesker vet at det er sånn man lager barn, også stikker han fra ungen har har laget, da er han en drittsekk

 

Anonymous poster hash: 04988...89a

Begge har vært idioter her. Hi har i tillegg vært så naiv som bare en egoistisk romantiker kan være.

At faren også er en dust er litt uvesentlig i denne sammenheng, da han trolig ikke henger her inne.

 

Kvinner kan velge abort eller å beholde. Menn kan velge om de Vik ta ansvar for barnet de har vært med å skape eller ikke. Sånn er det bare.

 

Anonymous poster hash: 3f3fc...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kalte deg naiv i den forrige tråden. Og jeg er ikke mildere nå.

 

 

Kan ikke fatte og begripe hvorfor du innbilte deg at dere skulle leke mor, far og barn etter så kort tid. Du var uansvarlig, naiv og dum. Du gadd ikke engang å bli kjent med mannen som ditt barn skal leve med som sin far resten av livet.. Det handlet bare om å bli gravid.

Handlet bare om deg!

 

Og så blir du faktisk provosert av mannen.. Altså hva pokker forventet du?

Du har skapt en dum situasjon....

 

Herregud....

 

Anonymous poster hash: f1f9b...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust med magen, gi han tid - men før han opp som barnefar. Lykke til, dette går seg til. Ikke hør på alle damene her inne. Vi er alle forskjellige og en familie kan fint bestå av mor og barn, trenger ikke alltid far,volvo og hund.

 

Anonymous poster hash: b124f...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor planla å bli gravid, hun lurte denne ukjente mannen som hun så vidt kjenner.

 

Ok, hun sier at han visste hun ikke brukte prevansjon. Kanskje hans forklaring faktisk er en annen.

 

Hun visste hun hadde el og planla å reise til Danmark for å bli gravid. Regner med hun fant ut at her var det penger å spare.

 

I dette tilfellet ville jeg ikke ført opp mannen som far, og heller ikke krevd han for bidrag.

 

I dette tilfellet synes jeg synd på mannen som ikke har noe valg. Han er blitt lurt.

 

(I de aller fleste andre tilfeller der man blir uplanlagt gravid, mener jeg mannen må ta konsekvensene)

 

Anonymous poster hash: e7ed9...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Hvis jeg ikke husker feil så var Hi helt åpen og ærlig med ham med tanke på at hun ikke brukte prevensjon. Når mannen da likevel velger å ha sex uten å ha kondom, da har han samtykket til at det kan bli barn av det. Så enkelt er det faktisk.Om mannen tenkte "det skjer ikke meg", da er det hans egen idioti han får skylde på. Hi, la mannen betale bidrag, han gikk frivillig med på å ha ubeskyttet sex med deg selv om du vær ærlig med ham om at du ikke brukte prevensjon. Og du - jeg tviler sterkt på at mannen har gitt den korrekte historien til familien sin. Rimelig sikker på at han har sagt du har lurt ham, ikke sagt du ikke brukte prevensjon. Hvis familien virkelig vet at han visste at du ikke brukte prevensjon og mannen valgte å ikke beskytte seg med kondom, da er jo familien helt blåst som støtter ham i å ikke ha kontakt med barnet sitt. Få barnet, gled deg over det - og skriv ham som far så han må betale bidrag :)Anonymous poster hash: 5dae2...d4b

Hun skrev ikke at hun hadde vært åpen og ærlig om det.Hun sa at hun hadde sagt det til han, men ville ikke svare på hvordan dette ble lagt frem. Om hun hadde hvisket det stille i året hans mens de hadde sex f.eks ville han ikke en gang fått dette med seg. Anonymous poster hash: e9a60...442
Eller om hun sa det på swahili f.eks. da ville han jo mest sannsynlig ikke forstått det.

 

Er du helt dum? Hun sier hun har sagt ifra at hun ikke går på prevensjon. Da får vi ta utgangspunkt i at mannen i dette tilfellet forsto det budskapet, men at han valgte å fullbyrde samleie med henne uansett.

 

Anonymous poster hash: 6832b...5ec

Nei jeg er ikke dum, men siden du spør regner jeg med du er det.

 

Hi ville ikke svare på hvordan det ble lagt frem for mannen og ut fra alt annet hun har skrevet om denne saken tenker jeg mitt om dette.

 

Anonymous poster hash: e9a60...442

Men da er det jo så fint at hva du tenker ikke betyr en dritt!

 

 

Anonymous poster hash: 974ab...9a2

 

Det er greit det :)

Jeg slipper også å leve livet til HI :)

 

 

 

Anonymous poster hash: e9a60...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og barnet kommer til å klare dere, med eller uten han. Jeg har ikke lest den andre tråden men ærlig talt, dere hadde sex uten prevensjon og begge visste om det? Høres ut som han ville ha barn..

 

Anonymous poster hash: c8694...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det overrasker meg virkelig at så mange mener denne mannen ble lurt.

 

Helt uavhengig av hva Hi har sagt til ham eller ikke, så VALGTE mannen selv å ha ubeskyttet sex med Hi.

Ingen voksne, oppegående menn som ikke vet at de da også tar sjansen på at kvinnen kan bli gravid.

 

Spiller ingen rolle om Hi ønsker seg barn eller hvor hun var mtp. eggløsning. Mannen valgte selv uten å ha kniven på strupen å ha ubeskyttet sex med henne. Da må han også velge å ta ansvar for det barnet de har skapt.

 

Å si at denne mannen ble lurt blir bare å se på menn som patetiske skapninger som ikke er i stand til å ta egne beslutninger.

Mannen VALGTE SELV å ha ubeskyttet sex med Hi. Nå VELGER han igjen, denne gangen å ikke ta ansvar for det han med åpne øyner selv tok et valg om da han hadde ubeskyttet sex.

 

Mannen kan være fortvilt fordi han ikke ønsker seg barn eller ikke ønsker seg barn med HI. Men han kan ikke si at han er lurt når han selv valgte å ha ubeskyttet sex.

 

 



Anonymous poster hash: 5dae2...d4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte er en frosk bare en frosk. Synd det ikke ble den drømmen du håpa på, men før han opp som far og ta imot bidrag til barnet - sett det omså på konto til barnet blir voksen. Vær forberedt på at barnefar kanskje kommer på banen senere..

Gratulerer med svangerskapet og nyt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...