Gå til innhold

Gruer meg sånn til jul! :-(


Maiblomst

Anbefalte innlegg

Tidligere pleid å være annet hvert år hos min mor og hans mor.

 

Fordi våre foreldre nå er skilt og alene har jeg (trodde det var vi (min mann og meg) men det var visst jeg)) foreslått og bestemt at herfra så feires julekvelden hjemme hos oss med den begrunnelse at da blir ingen alene.

 

Problem; Alkohol!!

 

Min mor har i perioder gjennom min søsters og min oppvekst drukket mye. Dette har ført til mange leie opplevelser og den dag i dag, i voksen alder Er jeg veldig var for hvordan hun endrer seg ved inntak av alkohol. Det skal fryktelig lite til, og hun klarer ikke begrense seg noe særlig.

 

på grunn av dette ønsker jeg alkoholfri jul.

 

Dette er krise for min mann og hans mor (som har ett sunt forhold til alkohol)

 

Syns det er trist at alkohol skal være så viktig!! Jula er jo barnas feiring!!

 

*frustrert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forstår veldig godt at du er frustrert.

 

vi er også en familie med dine, mine og våre, en moderne familie med andre ord. for å ikke skuffe noen i vårt tilfelle, har vi sagt at vi feirer hjemme, så får de som ønske rå feire sammen med oss, komme til oss. og her er det våre rettningslinjer som må følges. en øl eller noe godt drikke til maten er ok, men skal noe mer og sterkere nytes, skal dette gjøres etter barna er lagt. og har man som intensjon og bli full, kan man reise etter middag, evt ikke komme i det hele tatt.

 

om det er slik at din mor er alkoholiker, syns jeg din samboer og svigermor burde ha litt forståelse ovenfor dette. Lysten hos en alkoholiker vil alltid være der, og er jo ikke noe hyggelig å sitte å bli fristet?

 

kan du inngå en liten avtale med dem på dette området? evt snakke med moren din om at dem kommer til å nyte noe til maten og kaffen, men du pga tidligere opplevelser ønsker at hun holder seg unna denne kvelden?

 

vanskelig situasjon når det er alkohol/rus i bildet, finnes ingen fasit eller gode svar. kanskje du kunne tatt en tlf til opplysnngskontoret for rus og høre hva dem ville anbefalt deg? eller høres det litt drastisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...