Gå til innhold

Han vil at jeg skal ta abort..


Prinsessec

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid. Kjæresten og jeg er unge, vi bor ikke sammen. Jeg har stabil jobb, men det har ikke han.

Da jeg fortalte at jeg var gravid var det akkurat som at det var en selvfølge at jeg skulle ta abort. Men da jeg sa at abort nødvendigvis ikke er løsningen, ble han både fortvilet, sint og redd. Han er muslim og er veldig redd for hva foreldrene kommer til å si om jeg velger å beholde. Etter denne samtalen, tror jeg at om jeg velger å beholde vil jeg nok mest sannsynelig bli alene om det, noe jeg egentlig ikke ønsker. Hans reaksjon har gjort meg mer usikker enn noen gang. Jeg ønsker ikke å tvinge noen til å bli far, og ei heller "ødlegge" livet hans, som han sa selv. Er er så usikker, redd og fortvilet. Noen som har noen råd? Eller som kanskje har vært i samme situasjon? 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei, eg er i samme situasjon som deg. Barnefaren ville tvinge meg på sykehuset for å ta abort. Eg sa at det er min kropp og mitt valg men om du vil ta del eller vere helt ute av bilde er ditt valg. Skal selv ha unge med ein som er muslim og han tok valget med å vere heilt ute av bilde. Han er så pass ufordralig at han flytter tilbake til hjemlandet sitt. Så eg sto på mitt valg og no er eg 19 uker på vei og skal ha ein liten gutt i mars. Ikke la HAN bestemme over hva DU ønsker å gjøre, følg heller hjerte og magefølelsen din på hva du føler er rett. Eg blir alenemor ja men eg angre ikke på valget eg tok og angre fortsatt ikke. Du kan gi han det valget, om han ønsker å vere helt ute av bildet så kan du få mer hjelp fra nav når det gjelde økonomisk. Faren til min er helt ute av bilde som sagt og eg vet eg kommer til å klare meg fint pga eg har ein fantastisk familie som er der for meg og stilte opp for meg når eg tok valget mitt.

 

Eg vet det er en grusom følelse og stort valg å ta men det er som sagt ditt valg og din kropp, men han burde ta ansvar for det han har vore med på.

Lenke til kommentar

Hei, eg er i samme situasjon som deg. Barnefaren ville tvinge meg på sykehuset for å ta abort. Eg sa at det er min kropp og mitt valg men om du vil ta del eller vere helt ute av bilde er ditt valg. Skal selv ha unge med ein som er muslim og han tok valget med å vere heilt ute av bilde. Han er så pass ufordralig at han flytter tilbake til hjemlandet sitt. Så eg sto på mitt valg og no er eg 19 uker på vei og skal ha ein liten gutt i mars. Ikke la HAN bestemme over hva DU ønsker å gjøre, følg heller hjerte og magefølelsen din på hva du føler er rett. Eg blir alenemor ja men eg angre ikke på valget eg tok og angre fortsatt ikke. Du kan gi han det valget, om han ønsker å vere helt ute av bildet så kan du få mer hjelp fra nav når det gjelde økonomisk. Faren til min er helt ute av bilde som sagt og eg vet eg kommer til å klare meg fint pga eg har ein fantastisk familie som er der for meg og stilte opp for meg når eg tok valget mitt.

 

Eg vet det er en grusom følelse og stort valg å ta men det er som sagt ditt valg og din kropp, men han burde ta ansvar for det han har vore med på.

Tusentakk for svar! Du har virkerlig gitt meg noe å tenke over. Jeg ønsker absolutt ikke at noen andre skal ta valget mitt for meg, men likevel blir jeg usikker når barnefaren er på denne måten. Det er jo et valg for resten av livet man skal ta, uansett hva man velger. Jeg vet at tiden fremover kommer til å bli tøff, får bare håpe at resultatet av dette blir verdt det.. 

Lenke til kommentar

Tipset eg ga deg var min mor og bestemor som ga meg :) Håper dette tipset hjelpe deg til å ta det rette valget. Såg ikkje at du skreiv at du er ung. Kor gammel er du? Eg og barnefar er 24 :) Selfølgelig kjem valget du tar til å vere tøft uansett ka du velge, for du kan velge å gå en ny retning som er litt ukjent og virker skummel eller ta abort å gå den vegen du har gått fram til du fekk dette valget. Eg personlig er glad og lykkelig for valget eg tok selvom eg blir alene. Men eg vet at du kommer til å ta det riktige valget du føle er rett uten at du skal ha noke dårlig samvittighet over det. Som eg skreiv tidligere så er det ditt valg uansett ka du velge, ikke la deg bli påvirket av barnefar og det han og hannas kultur har å sei til valget ditt. Vi bor tross alt i norge og muslimer vet at i norge så trenger vi ikke å være gift for å få barn. Er faktisk veldig mangen som bare er sammen og får barn. Lykke til med valget og håpe du oppdatere meg på hva som vil skje. Vil gjerne følge deg videre. Og bestemme du deg for å beholde så skal eg hjelpe deg så godt eg kan :)

Lenke til kommentar

Tipset eg ga deg var min mor og bestemor som ga meg :) Håper dette tipset hjelpe deg til å ta det rette valget. Såg ikkje at du skreiv at du er ung. Kor gammel er du? Eg og barnefar er 24 :) Selfølgelig kjem valget du tar til å vere tøft uansett ka du velge, for du kan velge å gå en ny retning som er litt ukjent og virker skummel eller ta abort å gå den vegen du har gått fram til du fekk dette valget. Eg personlig er glad og lykkelig for valget eg tok selvom eg blir alene. Men eg vet at du kommer til å ta det riktige valget du føle er rett uten at du skal ha noke dårlig samvittighet over det. Som eg skreiv tidligere så er det ditt valg uansett ka du velge, ikke la deg bli påvirket av barnefar og det han og hannas kultur har å sei til valget ditt. Vi bor tross alt i norge og muslimer vet at i norge så trenger vi ikke å være gift for å få barn. Er faktisk veldig mangen som bare er sammen og får barn. Lykke til med valget og håpe du oppdatere meg på hva som vil skje. Vil gjerne følge deg videre. Og bestemme du deg for å beholde så skal eg hjelpe deg så godt eg kan :)

Jeg er 20 og han er 21, vi er unge men likevel voksene nok til å ta ansvar for egne handlinger tenker jeg da :) Han er veldig avhengig av foreldrene sine, og aksept fra dem noe jeg tror er en stor grunn til hans reaksjon. Føler nå at uansett hva jeg velger så er forholdet vårt over, i og med at jeg nå vet at han ikke støtter meg igjennom alt.. Jeg skal holde deg oppdatert på hva som skjer videre, akkurat nå er jeg i tenkeboksen!

Lenke til kommentar

Annonse

Lykke til med avgjørelsen :-) jeg var i samme situasjon som deg, valgte å beholde. Nå er jeg 16 uker på vei. Og glad for det:-) jeg har også tatt det andre valget tidligere. Og det har gått bra det og. Så du må gjøre det som føles riktig for deg. Nå hadde vi kommet opp i situasjonen for andre gang og da var det ikke aktuelt for meg.

 

Anonymous poster hash: 5785e...776

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...