Gå til innhold

Råd mot kvalme?


DrømmenOmDeg

Anbefalte innlegg

Kommer meg ikke på jobb en gang, er kvalm hele døgnet i forskjellige grader, og alt jeg putter i munnen er ekkelt.

 

Føler jeg ikke har energi igjen til å krige kvalma :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skulle gjerne trengt litt råd æ å.. stadig kvalm, dobesøk og alt e bare ekkelt å spise. 
Eneste æ får til å spise nu e litt frukt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suge på tyrkiskpepper drops😄 men for meg funket det bare akkurat når jeg har det i munnen, og kan jo ikke spise drops hele dagen...😁 ellers har jeg prøvd seaband man kjøper på apoteket, og har rundt handleddene.. Funker kanskje litt... Ellers skal ingefær hjelpe mot kvalme? Men har ikke prøvd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronsaft med masse isbiter og fersk sitron oppi - Denne har vært en lifesaver :-)

Saftis

Lovehearts

Tørre kjeks( Jeg fikk ned startkjeks - veldig tørre. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke nådd "kvalmetoppen" enda, bare litt av og på kvalm. . Men forrige svangerskap var jeg konstant kvalm fra uke 5,4 og det som hjalp meg var å spise bittelitt nesten hele tiden(ritz kjeks, tørt knekkebrød el med ost, eple) og drikke farris med eplejuice og å ta gravidvitaminene i to runder. en annen ting som hjalp litt når det var på sitt verste var å puste sakte inn og ut..

Endret av Tessolinen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, da ser det ut som kvalmen har funnet meg og, i uke 8+6 :( 
Blir uggen og dårlig når jeg blir veldig sulten. Og når jeg spiser mer enn min småspiste 4-åring blir jeg dårlig. Her en dag hadde vi spagetti til middag, jeg hadde gledet meg hele dagen for spagetti er favoritten min :P Men når maten var klar og vi skulle spise da klarte jeg fem gafler så ble jeg dårlig. 
Her hjelper det heldigvis med iskaldt vann. Det døyver kvalmen og jeg klarer å få i meg litt mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskaldt vann går ned! Var bedre i helgen når jeg fikk sovet skikkelig ut. Tror jeg skal legge meg tidlig idag så jeg forhåpentligvis våkner mindre kvalm imorgen.

Endret av Litenblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...