Gå til innhold

Symptomer


camillla

Anbefalte innlegg

Hvilke symptomer har dere?

Jeg er 6+2 i dag og merker egentlig ingenting på at jeg er gravid.. Bare litt extra kveldstrøtt.. Har hatt to helt forskjellige svangerskap tidligere, med første var jeg kvalm fra dag 1 til han var født, hehe😁 med nr to var jeg bittelitt kvalm mellom ca uke 8-11.. var veldig svimmel med begge, men det var litt lengere ut i svangerskapet.. Blir veldig spennende å se denne gang. Har ikke helt gått opp for meg, for jeg føler meg ikke gravid, også kom dette som en liten overaskelse i tillegg, var ikkeså planlagt😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 4+6 i dag, så jeg er ikke så veldig langt på vei akkurat:) De eneste symptomene jeg har hatt er MYE kviser, litt ømme pupper og et slags trykk i livmoren eller hva jeg skal si:) Håper at kvisene betyr at det er en jente i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+6 i dag og er veldig trøtt om kvelden. Er også kvalm gjevnt over, men kaster ikke opp. Føler meg bare fyllesyk. Har skikkelig ømme bryster. Tror jeg har gått opp 2 størrelser allerede! 😳

I de to første svangerskapene hadde jeg de samme brystene, men relativt god form (2 gutter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ikke for å "ødelegge" for deg men jeg fikk veldig uren hud og følte meg virkelig ikke fresh sist svangerskap.. Og det ble gutt😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ikke for å "ødelegge" for deg men jeg fikk veldig uren hud og følte meg virkelig ikke fresh sist svangerskap.. Og det ble gutt😆

Jeg blir selvfølgelig glad uansett, men som jente-jente så har jeg jo kjempelyst på en jente🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mange symptomer som sies å bli jente eller gutt.. Somfeks uren hud, så får man jente. Det er artig å lese og lure på hva det blir, men personlig helt ærlig tror jeg ikke slike ting har sammenheng med kjønn.. Tenkte jeg ble å få jente som nr to siden svangerskapet var så anderledes, men d ble gutt da og😊 klart det er lov og drømme og ønske seg et kjønn, men man blir jo like glad i dem uansett😍 med to gutter, hadde det vært morsomt med jente nå, men gutt er like velkommen😄 spennende er det uansett før man vet😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 7+3 idag 😊 Har hatt en del forskjellige symptomer denne gangen, og de fleste er like men svakere enn forrige svangerskap! Mye strekninger i livmor, ekstrem tretthet, ikke så ømme bryster som sist(kunne ikke ta på de sist gang, nå er det overkommelig) og denne gangen kom det kvalme i uke 6... Men vil bare ha sterkere og flere symptomer, bedre enn å ikke være gravid😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+4 og har i grunnen lite symptomer. 
Det mest plagsomme symptomet jeg har er trøttheten. Ikke like ille hver dag, men i dag har hvert den verste dagen tror jeg. Frem til kl 12 går jeg rundt og gjesper hele tiden. Jobber i bhg og hadde problemer å holde fokus og øynene åpne i samlingsstunden vi hadde etter frokost i dag :P Mellom kl 12 og kl 17 er det greit, men så kommer trøttheten snikende igjen. Men passer dårlig å sove når mannen jobber mye sent og jeg er alene hjemme med frøkna, så da må jeg holde meg i sving. Setter jeg meg ned i sofaen er det gjort, da kommer jeg meg aldri opp igjen. 
Ellers har jeg hard mage, litt strekninger i livmoren, uren hud (men det er jeg plaget med fra før av, men syntes det er verre nå) og ømme bryster (men det har jeg ikke merket noe til de siste dagene) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å se hvor forskjellig folk har det :)

Jeg er 6 uker på vei nå og har følt kvalmen komme snikende (var kvalm uke 6-8 sist også)!

Ellers har jeg fortsatt litt smerter i lysken og ned i bena og uansett hva legene sier så VET jeg at jeg har såvidt startet å føle bekkenløsningen igjen :( Har egentlig aldri blitt helt bra etter førstemann som er 2.5 år nå.

Håper veldig at det blir ikke like ille som sist der jeg sov bare 4-5 timer hver natt (ikke i strekk) på grunn av smerter og kunne knapt gå  :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det kvalme og brekninger. er ekstremt trøtt, og våkner mye i løpet av natten. passer bra når man har en aktiv tass på halvannet år som våkner kl.06.30 og man bare må sprette opp :P men elsker å være gravid :) er 7+4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstremt trøtt og veldig ømme brystet, da spesielt nippelene. Jeg våkner om jeg snur meg på natten og kommer inntil dem.

Ellers så er det små stikking i nedre mageregion og litt svimmel.

Jeg er 6 + 3 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e 5+2 idag.

Svak kvalme helst om kvelden, men nå også på dagtid... Men ikkje noe kraftigt merkbart endå.

Tisse flere gonger te dagen, enn før. Ingen ømme pupper, endå. Kjenne også av og te press i nedre del av magen.

Men verst av alt e TRØTTHETEN. E mye generelt trøtt og sliten, men detta toppe alt.

Sitte og duppe av i lunsjen for eks. Ikkje akkurat lika kjekt, når sjefen ser på deg, mens han kommentere at "noen har vist fått seg litt lite søvn inatt" med et smil om munnen... Akkurat som du beskrive det EPLEBITEN. TRØTT all the time asså...

Men når det e sagt, så elske eg å gå gravid, og glede meg te fortsettelsen.

Så fekk eg sjekka HCG nivået mandag og idag. På mandag va det 5800, og idag va det steget te 14700.

Ka ligge dåkkas nivå på, dersom dåkke har målt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 5+0 idag. Jeg har ikke så mange symptomer enda, hadde veldig ømme pupper men det har roet seg og det stresset meg en del, men tok en digital test idag hvor uke indikatoren har økt akkurat 1 uke på 1 uke så tenker det er greit? Har også den siste uken vært kvalm i bølger og kastet opp en gang, men odag var jeg veldig kvalm i 20 min på morgenen men ikke kjent så mye mer annet enn litt når jeg ble sulten.. ellers litt trøtt og svimmel 👍

Endret av Tessolinen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+6. Har hatt KNALLVONDE brystvorter i to uker allerede, ekstremt mye kviser og nå har kvalmen sakte begynt å melde seg 😓 forgje svangerskapet mitt var en drøm. Ingen kvalme, ingen kviser (jeg har alltid hatt mye), normale pupper. Nå er ALT vondt. Hahah! Men priser meg lykkelig for symptomer, vet hvor stressende det er å ikke ha noen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er veldig rar, men har fått SÅ mye merkelige drømmer.... Her om dagen drømte jeg at Justin Bieber var på besøk hos meg o.l. Ting jeg aldri har 'brydd' meg om 😂 Har skikkelig mye realistiske, men merkelige drømmer om ting som ikke har NOE med min hverdag å gjøre. Skylder på graviditeten, mannen holdt på å le seg ihjel når jeg fortalte han om drømmene ihvertfall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen symptomer. Bør vel i grunn ikkje klage, men vanskelig å skjønne at en er gravid når en ikkje kjenne det på kroppen... ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er veldig rar, men har fått SÅ mye merkelige drømmer.... Her om dagen drømte jeg at Justin Bieber var på besøk hos meg o.l. Ting jeg aldri har 'brydd' meg om Har skikkelig mye realistiske, men merkelige drømmer om ting som ikke har NOE med min hverdag å gjøre. Skylder på graviditeten, mannen holdt på å le seg ihjel når jeg fortalte han om drømmene ihvertfall ;-)

 

Jeg drømmer også veldig mye. Og det hjelper jo ikke akkurat så mye på denne trøttheten som jeg sliter med. Våkner jo opp like trøtt som jeg var når jeg la meg, selv om jeg har sovet i 8 timer, kun pga jeg drømmer så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6+2 og har hatt en del symptom de to siste ukene! Fra uke fire har jeg vært ufattelig trøtt døgnet rundt, og har de siste dagene kjent en del på kvalmen! Har også hatt veldig såre bryster i litt under 2 uker😊 Håper trøttheten og kvalmen slipper litt taket da jeg har 4 eksamener i løpet av de neste 7 ukene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar snart trøttheten overhånd. Føler jeg har sovet hele helgen og er fremdeles trøtt. Gruer meg til i morgen, ny uke med jobb og alene med jentungen på snart 4år, flere kvelder på rad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skrev denne tråden for 4? Dager siden hadde jeg ikke særlig til symptomer... Og på disse dagene er jeg blitt som en tikkende bombe!!! Humøret svinger og lunta er kort! I tillegg føler jeg meg fyllasyk hele tida😑😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster opp vær morgen, men er ikke kvalm etter jeg sluttet med folat. Før jeg sluttet med den var jeg superkvalm 24/7 og måtte ta afipran for å kunne fungere på jobb. Ellers så sover jeg dårlig og har mye rare drømmer (drømte at jeg var kjæreste med Alex fra greys anatomy). Kan begynne å gråte av ingenting, så hormoner er i sving. Har treg mage, så toalettbesøk er et mareritt for tiden. Ellers har jeg det kjempefint og gleder meg til ul i uke 12 😄 nå er jeg 8+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer mange av dere andre. Supertrøtt på kvelden fra ca. 17 og helt SINNSYKT VONDE BRYSTVORTER.

Jeg også våkner hver gang dyne eller annet kommer borti....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+3 og vært småkvalm nesten hele tiden siden uke 5. Er trøtt og sliten. Har en på 2 år. men føler jeg bare jobber, ligger på sofaen , er litt med 2åringen så er dagen over. Små svimmel.. Drømmer massse realistiske drømmer (det gjorde jeg sist også) så føler meg ikke uthvilt. Kjenner det strekker i magen når jeg reiser meg opp og når jeg nyser. Det husker jeg fra sist så det er vel og normalt da. men Forrige gang var jeg i tipp topp form hele veien så denne gangen er jo helt det motsatte når det gjelder min form😷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...