Gå til innhold

Uhygenisk jente som ikke bryr seg om noe


Pusekatt&batmann

Anbefalte innlegg

....jenten min på 10 år bryr seg lite om hva hun går med, hvordan hun ser ut på håret. Hun bryr seg heller ikke om å gå på toalettet. Tisser på seg og lar være å gjøre Nr to helt til vi må gå til lege for å få medisin og for å få det ut. Hun har heller ikke bordmannerer og spiser som om hun var tre år. Nå vil sikkert mange svare at foreldrene ikke har gitt henne oppdragelse og veiledet etc. Der tar dere feil. Vi har virkelig veiledet og stått på for å få en høflig og veloppdragen jente. Hun har bare rett og slett ikke antenner ved bordet og når det gjelder toalettbesøk. Hun er ekstremt flink på skolen og er utrolig snill med sine andre søsken og venner. Det er på dette andre det virkelig skorter. Vi aner ikke hva vi skal gjøre. Ps den andre søsteren og broren har ikke noen av disse problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest UndrendeUllteppe

Å holde igjen avføring kan være veldig farlig i lengden, og en tiåring som tisser på seg fordi hun "ikke gidder" å gå på do, høres definitivt ut som noe som burde tas opp med legen. Bestill en time hos fastlegen for å drøfte dette, gjerne bare deg og legen i første omgang, tenker jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dere har hatt mange samtaler med henne om dette.

Snakk først med helsesøster og be om råd der. Kanskje kan hun ha noen samtaler med helsesøster?

Det kan kanskje være nok? Hvis ikke, så får dere hjelp av henne til å få videre hjelp i systemet.

 

Virker som om det er noe som har gått i vranglås vedr temaet når dere tar det opp kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei, min datter på 8år er som din jente. Hun har siden bleie slutt alltid tisset på seg. Ikke bryr hun seg om det heller. Hun kan sitte å leke med dukker og tisse på seg uten å gi beskjed, vi er alltid på "vakt", selvfølgelig er dette en belastning for henne og oss. Vi har prøvd klistremerke system, belønning, oppmuntring, alarm system osv. Ingenting fungerer 😟 Vi oppsøkte barnelege som er spesialist i dette, vi fikk beskjed om at det ikke er noe medisinsk problemer. Hun har bare lita blære med liten motivasjon for å gå på do *sukk*. Hun har så si aldri uhell på skolen ( dvs 1-2 ganger i året). Hun tisser på seg 1-2 x per dag, perioder der vi kan ha tett oppfølging av henne å passe på at hun går på do hver 1,5t så er ut tissingen mye mindre. Vi jobber så hun er hjemme 2 timer alene før vi kommer hjem, så ukedagene er alltid en stor påkjenning. Eneste råd jeg kan gi er at jo mer styr, oppmerksomhet rundt det og jo mer kjeft man gir jo værre blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...