Gå til innhold

Må få ut noe frustrasjon :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter fikk ADHD diagnosen for en del år siden. Vi har hatt mange prøvelser og tøffe stunder, å nå har hun begynt på medisin etter å ha gått ei stund uten igjen. Skolen merker ei flott og skjerpet jente som får med seg ting som blir sagt, å har ordnet i sakene sine ( Noe hun absolutt ikke hadde tidligere ) Å jeg er selvsagt kjempeglad for det. Nå har jeg prøvd å ikke gi henne medisin idag, dette grunnet høstferie. Å vi har hatt en hel.... dag... Raseriutbrudd, terging for å få en reaksjon, ja rett og slett en intens opphetet dag. Jeg sitter her nå fullstendig på gråten, for dette går jo utover mitt forhold til min mann og andre barn. Jeg innser jo nå at jeg/ vi må prøve å gi henne medisin resten av dagene å se hvordan det da utløper seg. Måtte bare få ordene skrevet her, for jeg sitter med tårene i øynene over å ikke ha noen form for " kontroll ". Nå har hun ikke gått på medisinene så lenge, så jeg har ikke sett noe enormt forskjell her hjemme annet enn at hun har mer orden i sekk etc.... Er det noen her som har det lignende som meg?

 

Anonymous poster hash: 443f2...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg bare lurer på hvorfor i all verden dere har medisin fri periode?

Har selv ei jente på 14 som startet m medisin ved 8-9 år, vi fikk også beskjed om att vi kunne pröve frie perioder for å se om effekten var der men vi sa att det var helt uaktuellt etter all opptrapping å div reaktioner å slutte på dem ens for en dag, siden har hu gått på dem!

 

Kan ikke skjönne att dere ikke skulle gi hu medisiner i ferier??

Gi hu medisiner å kontakt lege for å disskutere dette videre!

 

Stå på!

Skulle önske jeg kunne si det blir bedre men tenåring,jente og adhd har ikke värt en god kombo her i hus 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en sønn med adhd. Tar ritalin slik han fungerer på skolen men den er ute av kroppen når han kommer hjem. Har ekstra tabletter vi kan gi ved behov feks hvis vi skal noe han kan gire seg skikkelig opp av. Tror vi må begynne å gi han innimellom ellers også, gutten får det ikke bra ved å gjøre så mye han ikke burde. Mangler litt impulskontroll. Husker en lege sa til oss at vi burde ikke gi så masse medisiner i feriene ++ men da satte jeg virkelig ned foten. Hvordan skulle vi komme oss igjennom dagene å ha en fin ferie sammen med barna når han ikke fungerer som andre barn. Han ville jo bli deprimert å lei seg over alt han kunne finne på iløpet av en dag og ikke ha det bra i det hele tatt. For angeren er der jo. Medisinfrie perioder har jeg ikke tro på. Ihvertfall ikke over lengre perioder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...