Gå til innhold

Ullklær i barnehagen.


Atanih

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og lurer på hvordan jeg skal kle guttungen i morgen. De skal på tur i barnehagen (noe de er hver uke), og det begynner jo å bli ganske skarpt ute nå. Mamma har strikket en ullbukse nettopp til bruk i barnehagen, med nokså tjukt garn så det er en BUKSE. Men da lurer jeg på; Blir det overkill med ullstrømpebukse under denne ullbuksa, eller skal jeg bare ha helt vanlig strømpebukse under? Vil den ikke da i så fall miste "effekten" den har som ull? Hvordan kler du din(e) unge®?

 

Takk for svar og tips og råd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt vanlig strømpebukse hvis du vil bruke ullbuksa.. 2 lag ull kan brukes når det virkelig blir kaldt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme utfordring i morgen. Jeg kommer nok til å velge tynt ullundertøy innerst, også blir det muligens fleece og utedress. Kan evt ta av fleecen etter hvert utover dagen.

Vi har også en ganske tykk strikket ullbukse, men tror det fort kan bli varmt. Det anbefales ikke bomull helt innerst når det begynner å bli kaldt fordi det raskt kan bli klamt har jeg hørt.

 

Anonymous poster hash: b8f32...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg bruker ull innerst fra ganske tidlig, men regulerer med hvor mye jeg har utenpå etter temperaturer. Ullundertøy + tykk strikket ullbukse kan bli ganske varmt, men det kommer jo også ab på hva barnet har utenpå. Jeg har et tynt ullsett i krinkelull og et i tynn ullfrotte som jeg synes passer som mellomlag frem til det blir kuldegrader, da tar jeg på tykk ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig strømpebukse er helt ubrukelig spør du meg, særlig med tanke på å bli kald på bena. Har alltid ull innerst i barnehagen utenom på sommeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...